بتن اکسپوز مصالح جدید ساختمانی محسوب می شود، هرچند پایه اولیه آن همان بتن است که مدت زیادی است در صنعت ساختمانی کاربردی بسیار موثر دارد. اما از این جهت که بتن اکسپوز توانسته است یک کارآیی جدید را برای همان محصول قدیمی تعریف کند، به عنوان محصولی جدید شناخته می شود. علاوه بر آن مواد و افزودنی هایی نیز نسبت به بتن معمولی به آن افزوده دشه است.

دلیل آن را می توان چنین توضیح داد که بتن اکسپوز به جهت به کار گیری بر نماهای بیرونی ساختمان مصرف می شود و به همین جهت ابعاد زیبایی، یکنواختی سطحی، صیقلی بودن و غیره اهمیت بسیار بالایی در آن دارد. از جمله اینکه بعضا به وسیه برخی روش ها، زیبایی بتن اکسپوز را دوچندان می کنند. از جمله اینکه با افزودن سنگدانه های زینتی این محصول را جلوه جیدی می دهند که کاربرد آن را در نوشته “بتن اکسپوز و سنگدانه های زینتی” تشریح کردیم.

هزینه و زمان کم برای تولید بتن اکسپو
هزینه و زمان کم برای تولید بتن اکسپوز

این شیوه باعث شده که بتن اکسپوز بتواند برخی فایده هایی داشته باشد که قبلا نداشته است. یکی اینکه مقرون به صرفه است و به راحتی قابل دستیابی است. چون بتن و همچنین سنگدانه های رنگی هزینه چندانی نسبت به دیگر کفپوش ها و یا مصالح نما ندارند. علاوه بر آن بتن اکسپوز تولید شده با این روش به مواد افزودنی چندان زیادی نیاز ندارد.

یکی دیگر از فایده های بیان شده برای بتن اکسپوز تولید شده به همراه مخلوط سنگدانه های تزئینی این است که زمان زیادی برای دستیابی به اثری جذاب ندارد. و این موضوع مربوط به فرآیند تولید این محصو است. یعنی دیگر نیازی نیست که مدت طولانی صرف فرآوری این محصول صرف شود. همانطور که برخی از محصولات برای آنکه بتوانند به مرحله نهایی برسند باید مدت زمانی طولانی را در فرآیند تولید خود طی کنند.

بنابراین پایین بودن هزینه و زمان را به عنوان دو فاکتور برای تولید این محصول که در صفحه بتن اکسپوز هنزا موجود است می توانید در نظر داشته باشید و عوامل دیگر را نیز از کارشناسان و متخصصان هنزا پرس و جو کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *