جی اف آر سی / جی آر سی نوع جدیدی از بتن است که بر خلاف نمونه های قدیمی تر آن توسط آرماتورهای فولادی تقویت و تسلیح نشده است. اما از آنجا که بتن نیاز به پشتیبانی دارد که بتواند مشکل ترک خوردن و شکنندگی آن را حل کند، در جی اف آر سی / جی آر سی این مشکل با استفاده از الیاف شیشه حل شده است. که طی مراحل اختلاط، الیاف شیشه با بتن ترکیب شده و این بتن الیافی را به وجود می آورد.

جی اف آر سی / جی آر سی فقط کاربرد بتن را ندارد. در واقع بتن بیشتر مصالحی است که برای استحکام و سفت کاری ساختمان و در لایه های درونی ساختمان به کار می رود. ولی جی اف آر سی / جی آر سی به دلیل قابلیت های متعددی که دارد که از جمله آن ها شکل پذیری و انعطاف پذیری است، در نماکاری و ساخت سازه های هنری نیز کاربرد فراوانی دارد. که برای آگاهی بیشتر از این منظور می توانید به مقاله “جی اف آر سی / جی آر سی زینت ساختمان شما” مراجعه نمایید.

نماهای متنوع با جی اف آر سی / جی آر سی

یکی از دلایلی که باعث شده کاربرد جی اف آر سی / جی آر سی در ساخت نما افزایش قابل توجهی داشته باشد این است که حجم ساخت و ساز ها افزایش پیدا کرده است و روز به روز می بینیم که سرعت رشد ساختمان ها بیشتر می گردد. همین مساله سبب شده که استفاده از مصالح سنتی و مرسوم دیگر کفاف نماسازی را نمی دهد.

به همین جهت برای آنکه بتوان کاهش مصالح ساختمانی پوشش نما را جبران کرد نیازمند استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی خواهیم بود. چرا که وجود جی اف آر سی / جی آر سی باعث شده که دیگر یکنواختی و مشابهت از بین نماهای ساختمانی برطرف شود.

برای هر چه زیباتر شدن نمای ساختمان خود با مشاوران و متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید تا بتوانید ساختمان هایی به زیبایی آنچه در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مشاهده می کنید، داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *