به ترتیبی که سعی کردیم در مقاله “مقایسه بتن آرماتوری با بتن الیافی” توضیح دهیم، بتن الیافی با بهره مندی از تکنولوژی جدید، یعنی استفاده از الیاف به جای آرماتورهای فولادی جهت تقویت و تسلیح بتن توانسته راهی جدید و مطمئن تر را پیش روی سازندگان و طراحان ساختمان ها قرار دهد. که هم از لحاظ اقتصادی و سرعت اجرا به صرفه تر است و هم از لحاظ مقاومت های گوناگون مکانیکی.

شاید پر بیراه نباشد که بگوییم پر کاربردترین مصالح ساختمانی در عملیات ساخت و ساز فولاد و بتن می باشند و می توان گفت بن مایه هر ساخت و سازی را این دو ماده تشکیل می دهند. برخی محققان پا را فراتر گذاشته و معتقدند که این دو عنصر نقشی اساسی در پیشرفت و گسترش شهرسازی و شهرنشینی و تمدن بشری ایفا کرده اند. امروزه کمتر سازه ای از ساختمان، برج ها، پل ها و زیرگذر ها و سرها و تونل ها و … را می توان یافت که از فولاد و بتن در آن استفاده نشده باشد. به همین جهت ابداع بتن الیافی نقش و جایگاه ویژه خود را به دست آورده است.

یکی از تفاوت های فولاد با بتن الیافی این است که فولاد در شرایط آزمایشگاهی و در در وضعیتی تحت کنترل در کارخانه ها به وجود می آید. به همین دلیل نحوه تولید و نسبت افزودنی ها و ویژگی های آن کاملا مشخص و از پیش تعیین شده است. اما بتن الیافی به این شکل نیست و باید نسبت به کارکردهای مختلف و شرایط جوی و آب و هوایی گوناگون و همچنین نسبت مختلف مصالح سااختمانی مانند سیمان و سنگدانه ها و غیره تولید شود. و اگر در تولید بتن الیافی موارد و دقت های لازم و کافی لحاظ نشود، می تواند هزینه های زیادی را بر باد دهد.

بتن الیافی و فولاد در ساختمان

به همین جهت برای تهیه بتن الیافی مد نظر خود برای مصرف آن در پروژه های عمرانی و ساختمانی خود بهتر است از برندهای معتبر استفاده کنید که با توجه به شرایط محیطی و ساختمانی شما، بتن مورد نظرتان را تولید و به دست شما برسانند. که در صورت نیاز در این زمینه می توانید با کارشناسان و متخصصان هنزا در تماس باشید. پیش از آن برای آنکه با تنوع طرح و رنگ و نمونه های کاربردی بتن الیافی آشنا شوید می توانید به صفحه جی اف آر سی هنزا که یکی از نمونه های بتن الیافی می باشد، مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *