بتن الیافی نقطه آغازی در تحول صنعت ساخت و ساز است. چرا که با به کار بردن الیاف و فیبرهایی که از جنس های گوناگون می باشد، بتن هایی به دست می آید با مقاومت بیشتر و خصوصیات بهتر که برای ساخت و ساز مطلوب ترند. به منظور آشنایی با مزایای به کارگیری الیاف از جنی های متفاوت در بتن الیافی به مقاله “فواید بکارگیری الیاف مختلف در بتن الیافی” مراجعه کنید. و برای آشنایی با انواع کاربردها و نمونه های بتن الیافی می توانید به صفحه جی اف آر سی هنزا که یکی از پیشرو ترین نمونه های این گونه بتن است، مراجعه کنید.

هزینه ارزان تر بتن فیبری نسبت به بتن معمولی به همراه امکان به کار گیری آن در مناطق مختلف جغرافیایی و آب و هوایی در کنار مزیت انعطاف و شکل پذیری این بتن سبب افزایش و ازدیاد رویکرد و استفاده از آن شده است. شکل پذیری بتن فیبری سبب شده که شما بتوانید اشکال مختلف هندسی را در طرح های گوناگون و زیبا از عرصه ذهن به عمل بیاورید و متریالی زیبا با مقاومت فشاری و کششی قابل توجه در اختیار داشته باشید. همین خصوصیات باعث شده بتن الیافی قابلیت جذب انرژی داشته باشند که در نوشته “بتن الیافی؛ مقاوم در برابر ضربه” به طور مفصل در این رابطه سخن گفتیم.

در اینجا مروری دیگر بر نقش کاربرد الیاف در بتن فیبری خواهیم داشت:

انعطاف و شکل پذیری بتن الیافی

– با استفاده از بتن الیافی می توانیم پنل های بتنی دارای ضخامت کمتر ولی با همان سختی و مقاومت بتن معمولی و چه بسا بیشتر تولید کنیم.

– پنل های بتن فیبری در گوشه و لبه ها که محل های حساس تری هستند دارای مقاومت قابل توجهی می باشند.

– هنگام خشک شدن معمولا بتن های معمولی دچار ترک خوردگی می شوند ولی بتن فیبری ترک های انقباضی را به خوبی کنترل می کند.

– همانطور که اشاره شد ویژگی های بتن با استفاده از الیاف در ابعاد فیزیک، شیمیایی و همچنین مکانیکی بهبود می یابد.

– بتن الیافی به علت جذب انرژی بالا هنگام وارد آمدن ضربه دچار شکست و ریزش نخواهد شد.

– و نکته آخر نیز ارتقای قابل توجه مقاومت بتن فیبری تحت فشار می باشد که تا حدود بیش از 100 هزار پاسکال را تحمل می کند. برای آشنایی بیشتر با خواص بتن الیافی با کارشناسان و مشاوران محصولات هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *