به ترتیبی که در مقاله “شیوه های حراست و نگهبانی از کارگاه ساختمانی” از سلسله مقالات دانش افزایی متخصصان هنزا نسبت به روند انجام یک پروژه ساختمانی توضیح دادیم، یکی از پایه های ساخت یک ساختمان سرپرست کارگاه می باشد که به قول کارشناسان هنزا نقش ستون فقرات را ایفا کرده و مانع از هم پاش اجزای مختلف ساختمان می باشد. به همین جهت چنانچه کارشناسان هنزا توصیه می کنند لازم است سرپرست کارگاه از مهارت ها و اطلاعات لازم و کافی نسبت به بخش های مختلف ساخت و ساز آگاهی داشته باشد.

یکی از مواردی که محقان هنزا تسلط به آن را از شروط مدیریت پروژه می دانند داشتن آگاهی نسبت به انواع سقف های کاذب و شیوه های اجرا و نصب هر کدام از آن ها می باشد. سقف کاذب پس از اتمام بنای سازه، اجرا می شود که سرپرست کارگاه باید نسبت به انواع سقف های کاذب کنافی، پانلی و غیره و شیوه های نصب هر یک آگاهی کافی و وافی را داشته باشد که بتواند در این راستا به پیشبرد پروژه کمک کند.

یکی دیگر از نقطه نظرات کارشناسان هنزا در این رابطه این است که بخش های مختلف ساختمان مانند فندانسیون، دیوارها، سطوح شیب دار، تاوه و غیره نیاز به قالب بندی دارند. که در این راستا متخصصان ما می گویند لازم است سرپرست کارگاه درباره قواعد و شیوه های اجرایی قالب بندی و نوع طراحی آن ها و همچنین چگونگی باز کردن آن ها و قوانینی که در این خصوص وجود دارد، آگاهی لازم را دارا باشند. قالب بندی می تواند مربوط به زمان گودبرداری نیز باشد.

از جمله مهارت های دیگری که کارشناسان هنزا آن را برای سرپرست یک کارگاه ساختمانی ضروری می دانند، آشنایی با نحوه به کارگیری آرماتورها، چیدن و بستن و برش و خم کردن آن ها می باشد. مسائل مربوط به حمل و نقل و جابجایی بخصوص در مورد بتن و ماشین آلات ساختمانی نیز از جمله وظایفی است که به گفته کارشناسان ما سرپرست کارگاه باید نسبت به آن مسلط باشد.

آرماتوربندی ساختمانی

علاوه بر موارد گفته شده، کیفیت مصالح ساختمانی نیز باید مورد توجه سرپرست کارگاه باشد. برای آنکه با محصولات ساختمانی هنزا و کیفیت و چگونگی آن ها آشنا شوید به صفحه محصولات هنزا مراجعه کنید و در همین زمینه می توانید با کارشناسان و متخصصان محصولات هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *