در واقع در راستای مقاله “چگونه جی اف آر سی / جی آر سی را بشناسیم؟” که به نحوه آشنایی بیشتر با جی اف آر سی / جی آر سی اختصاص یافته بود، در این نوشته قصد داریم مقایسه ای میان این محصول با نماهای قدیمی تر داشته باشیم. چرا که یکی از بهترین راه های شناخت محصولات و به خصوص مصالح ساختمانی مقایسه ای است که می توان میان آن ها برقرار نمود.

به این ترتیب ما خواهیم توانست آشنایی جامعی را به دست آوریم از این جهت که جی اف آر سی / جی آر سی نسبت به محصولات قدیمی تر چه مزایا و چه معایبی دارد و چه مواردی سبب شده که به جای آنکه از بتن معمولی به عنوان پوشش سازنده نمای یک ساختمان استفاده شود، معماران و مهندسان به سمت استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی سوق پیدا کنند.

مقایسه نمای جی اف آر سی / جی آر سی با نماهای قدیمی

در ادامه به طور کلی به چند مورد اساسی اشاره می نماییم:

  1. نماهای گذشته شکل و رنگ و کیفیت ظاهری خود را به تدریج و در طول زمان از دست می داند، در حالیکه جی اف آر سی / جی آر سی می تواند ماندگاری ظاهری بسیار بالایی داشته باشد.
  2. فرسایش و ایجاد ترک در مصالح سنتی سازنده نما. که در اینجا نیز جی اف آر سی / جی آر سی به جهت بهره مندی از الیاف شیشه در ساختار خود می تواند مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.
  3. صرفه جویی در مصرف انرژی: هم در مراحل ساخت و هم در حفظ انرژی حرارتی ساختمانی، نماهای قدیمی ضعیف عمل می کردند، در حالیکه جی اف آر سی / جی آر سی می تواند از این جهت بسیار به صرفه باشد. چرا که هم در ساخت و اجرای جی اف آر سی / جی آر سی انرژی کمتری صرف می شود و هم اینکه می تواند به عنوان یک عایق محافظ انرژی گرمایی ساختمان باشد.

این تنها سه مورد از اختلافات اساسی میان جی اف آر سی / جی آر سی و نماسازهای سنتی بود که برشمردیم و برای کسب اطلاع بیشتر در این راستا شما می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید و یا آنکه با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *