ما در مقاله “ساخت پنل های نازک بتن الیافی” و همچنین در نوشته “استفاده از بتن الیافی در سدها و سازه های هیدرولیکی” به چند کاربرد گوناگون از این بتن آشنا شدیم و بررسی کردیم که وجود الیاف در ترکیب بتن که از اجناس مختلفی هم هستند موجب به وجود آمدن یک مواد ساختمانی با کارکردهای زیاد شده است.

 البته می توانیم به کارکردها و موارد استفاده دیگر بتن الیافی نیز بپردازیم. از جمله این کارکردها شامل قاب ابزار ماشین است که مورد استفاده در دستگاه های سی ان سی می باشد. همچنین در تیرهای چراغ و همچنین تانک های آب و روغن و تعمیرات بتنی می توان از این بتن الیافی بهره جست.

مطالعه تطبیقی رفتار مکانیکی بتن الیافی با استفاده از مواد محلی

اخیرا در برخی دپارتمان های مهندسی عمران محققان به این سمت گرایش پیدا کرده اند که خصوصیات مکانیکی بتن الیافی و رفتار ساختاری ستون های این بتن به همراه و بدوم ابزار تحت فشار برای ویژگی های خمش، برش و پیچش بررسی کنند. یعنی هم مقاومت های پیچشی، خمشی و برشی این محصول را تحت فشار بررسی می کنند و هم آن ها را بدون آن که تحت فشار باشند مورد آزمایش قرار می دهند.

مطالعه تطبیقی بتن الیافی

چرا که ما برای آنکه بتوانیم میزان استحکام یک ستون ساخته شده از بتن الیافی را بسنجیم باید ببینیم که اگر آن را تحت بارهای وارده قرار دهیم این بارها را تا چه اندازه ای می تواند تحمل کند. که طبق این مساله می توانیم ببینیم که به چه اندازه می توانیم بر آن ها بار حمل کنیم بدون آنکه بتن الیافی مورد نظر دچار شکست شود.

ما سعی بر این داریم که از این به بعد در چند مقاله به مطالعه درباره خصوصیات مقایسه ای و رفتارهای مکانیکی بتن الیافی بپردازیم. و در این بررسی از مواد محلی به عنوان معیاری برای سنجش استفاده خواهیم کرد.

شما هم می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا سری بزنید و با خصوصیات ویژه این محصول آشنا گردید. کارشناسان و مشاوران ما نیز در هنزا آماده اند به پرسش های شما در این زمینه پاسخ بدهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *