بتن اکسپوز که نسل جدیدی از مصالح ساختمانی می باشند که از مواد اولیه بتن ساخته شده اند، تقریبا می توان گفت که دارای گسترش و توسعه روزافزودن می باشند. به این معنا که از روز در نقاط مختلف جهان گرایش و تمایل به استفاده از بتن اکسپوز برای نمای ساختمان ها رو به گسترش است و این محصول توانسته در اقصی نقاط جهان به یک نماد برای نماهای شیک و مدرن تبدیل شود. تا جایی که نه تنها در نما و پوسته خارجی ساختمان بلکه در محیط و فضای درونی ساختمان ها نیز از بتن اکسپوز جهت پوشش دیوارها استفاده می گردد.

در نوشته قبلی به مساله پوشش و نمای دیوارهای با وسعت و مساحت بزرگ پرداختین و گفتیم که یکی از گزینه های مطلوب و مقرون به صرفه جهت این کار استفاده از تبن اکسپوز می باشد. البته شاید برای پروژه های بسیار گسترده برخی ترجیح دهند به جای استفاده از پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز از روش بتن ریزی و قالب گذاری بتن اکسپوز در محل اجرا استفاده کنند. که این امر با توجه به تشخیص و تصمیم معماران و مهندسان پروژه ساختمانی تعیین می شود.

محوطه سازی در فضای سبز با بتن اکسپوز

در رابطه با این موضوع در مقاله “استفاده از بتن اکسپوز در پروژه های بزرگ” به طور مفصل صحبت کردیم و نظرات مختلف کارشناسان در رابطه با بهره مندی از این بتن در این موضوع را بیان نمودیم که دوستانی که علاقه مند به مطالعه در این زمینه هستند می توانند به نوشته ذکر شده مراجعه نمایند.

اما یکی دیگر از کارکردهای عمده بتن اکسپوز که خارج از فضای ساختمانی است، به کار بردن بتن اکسپوز در پارک ها و باغ ها جهت محوطه سازی می باشد. در این صورت برای ساخت کفپوش های راه باغ ها یا پوشش دیوارهای حصار در باغ ها و یا همچنین سازه هایی که جهت زیبایی در پارک ها بنا می کنند استفاده از این محصول کاملا مناسب و به صرفه است.

که نمونه هایی از این دست را با رقتن به صفحه بتن اکسپوز هنزا می توانید ببینید و شما نیز می توانید در صورت نیاز این محصول را از طریق تماس با کارشناسان هنزا سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *