با توجه به مطالبی که در مقاله “بتن هوشمند چه مزایایی را به مبلمان بتنی می افزاید؟” به آن اشاره شد، ورود بتن هوشمند به دنیای ساخت مبلمان بتنی توانسته است که تحولی شگرف را در این عرصه پدید آورد. و به این ترتیب گستره کارآیی و بازدهی مبلمان بتنی را افزایش داده است. این اتفاق به جهت آن است که می تواند ویژگی های مثبتی از لحاظ طراحی به بتن اضافه کند.

همانطور که گفته شد یکی از این قابلیت ها آن است که رنگ ها یا تصویرهایی که بر روی مبلمان بتنی می تواند قرار بگیرند، با استفاده از بتن هوشمند قابلیت تغییر در طول زمان های مختلف را دارد و به خصوص اماکنی که این تغییر می تواند جلوه ای منحصر به فرد به آن ها ببخشد، این ظرفیت مبلمان بتنی را حتما به فال نیک خواهند گرفت و از آن بهره کافی را خواهند برد.

مبلمان بتنی در طول زمان چه تغییراتی کرده است؟

 البته همانطور که گفتیم این استقبال و گستردگی که در رابطه با مبلمان بتنی به وجود آمده است امری نوظهور است و می توان مبلمان بتنی به شکل امروزی آن را یکی از سازه های جدید و نوپدید به شمار آورد. البته در گذشته شاید به ندرت مواردی پیدا می شود که مثلا از بتن برای ساخت یک نیمکت استفاده می شده است ولی از لحاظ دقت طراحی و کیفیت ظاهری و گستردگی موارد کاربرد هرگز به اندازه مبلمان بتنی در روزگار کنونی نبوده است.

دلیل آن این است که در گذشته بتن به طور عمده به عنوان مصالحی در نظر گرفته می شده است که کارش پایدار سازی و مقاوم سازی درونی یک سازه است و کمتر به وجه طراحی آن توجه می شده ولی امروزه با اضافه شدن این بعد به ابعاد مقاومتی و مکانیکی آن، توانسته ایم به مصالحی با قدرت و زیبایی خیره کننده دست پیدا کنیم.

برخی از چنین سازه های خارق العاده را در صفحه محصولات هنزا مشاهده نمایید تا بتوانید برای سفارش مبلمان بتنی مورد نظر خود با دست پر با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مشورت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *