بتن اکسپوز تلاشی جدید از مهندسان و دست اندر کاران صنعت ساختمان است برای انکه از یک مصالح قدیمی کارکردی نو و تاره به دست آورند. به همین جهت بتن که مدت هاست برای استحکام بخشی و قوام بخشی به ساختمان ها و سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، توانست خود را به عنوان یک عنصر برای پوشش نمای ساختمان معرفی کند که به آن بتن اکسپوز گفته شد.

البته همانطور که می دانید و در نوشته “تفاوت بتن اکسپوز با بتن معمولی در مرحله تولید” نیز به آن اشاره کردیم، فرآیند اختلاط و ساخت بتن نما با روند تولید بتن معمولی دارای اختلافاتی می باشد. چون بتن اکسپوز باید بتواند در برابر عوامل جوی بیرونی مقاومت از خود نشان دهد و دچار فساد و شکست نگردد و همچنین ظاهر زیبای ساختمان را مورد خدشه قرار ندهد. به همین دلیل بتن اکسپوز دارای سطحی متراکم و نفوذ نا پذیر است که در نوشته “نفوذپذیری پایین بتن اکسپوز” هم در این باره صحبت کردیم.

قابلیت طراحی با بتن اکسپوز

ویژگی دیگری که بتن اکسپوز را مورد توجه و استقبال سازندگان ساختمان کرده است این است که این مصالح ساختمانی دارای قابلیت شکل پذیری و انعطاف می باشد و طراحان می توانند طرح های مختلف خود را برای زیباتر کردن نمای ساختمان بر روی آن پیاده سازی کنند. به این منظور در مرحله قالب گیری می توان قالب هایی در سایز و ابعاد مختلف ایجاد کرد و درون این قالب ها بتن ریزی را انجام داد.

البته روش اجرای بتن نما صرفا از راه یتن ریزی در محل نیست و شما می توانید با توجه به ابعاد ساختمان خود و اندازه و طرح مورد نظر سفارش پنل های پی ساخته بتن اکسپوز را به همکاران ما در هنزا بدهید و به این طریق پنل های پیش ساخته را در نمای ساختمان خود به کار برید. این امر باعث افزایش قابل توجه سرعت نصب نما می شود.

نمونه های بتن نما در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده می باشد و شما می توانید درخواست خود را با کارشناسان ما در هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *