یکی از اهدافی که کارشناسان هنزا در پی ارائه مقالات به مخاطبان و هموطنان گرامی دارند، آشنا سازی هر چه بیشتر ایشان با انواع مختلف محصولات و مصالح ساختمانی است. پیش از پرداختن به ادامه مبحث بتن اکسپوز لازم به ذکر است که امروزه به دلیل انباشت علم و تکنولوژی بشر در طول تاریخ ما با مصالح ساختمانی متنوعی برای ساخت ساختمان ها مواجه هستیم که بتن اکسپوز یکی از این مصالح می باشد.

تنوع و گوناگونی مصالح ساختمانی هم دارای مزایایی است و هم می تواند اشکالاتی به دنبال داشته باشد که برای رفع این اشکالات باید چاره اندیشید. از جمله اشکالاتی که این گوناگونی مصالح ساختمانی که بتن اکسپوز هم از جمله آنهاست این است که ممکن است تصمیم گیری را برای انتخاب یکی از آن ها برای مالک و یا سازنده ساختمان دشوار کند.

همچنین مانند بتن اکسپوز که محصولی است که به تدریج تغییراتی در آن ایجاد شده و با اضافه شدن افزودنی های جدید، کیفیت و کارآیی آن افزایش پیدا می کند، بقیه مصالح و محصولات ساختمانی نیز به مانند بتن اکسپوز دچار تحول و پیشرفت می شوند و هر از چند گاهی ورژن و نمونه جدیدی از آن ها وارد بازار می شود که این امر می طلبد کسانی که در کار ساخت و ساز هستند همواره گوش به زنگ تغییرات باشند.

فاکتورهای انتخاب بتن اکسپوز

همانند انگیزه استفاده از بتن نما در یک ساختمان، استفاده و به کار گیری سایر مصالح ساختمانی نیز باید نیازهای سازنده را برطرف کند. در واقع فاکتورهایی مانند زیبایی، استحکام و مقاومت، دوام و طول عمد و همچنین صرفه اقتصادی مجموعه عواملی هستند که در انتخاب و گزینش یک محصول ساختمانی نقش موثری ایفا می کنند و همین عوامل است که بتن اکسپوز را به محصولی پر طرفدار تبدیل کرده است.

پس همانطور که بیان شد تنوع محصولات ساختمانی مختلف و یا حتی تنوع یک نوع از محصولات ساختمانی (مانند انواع مختلف بتن اکسپوز)، باعث شده است که انتخاب مناسب ترین گزینه برای سازنده ساختمان کار ساده ای نباشد و نیاز به استفاده از معماران حرفه ای و مشاوران متخصص داشته باشد. که معمولا این افراد بتن اکسپوز را به عنوان یکی از اولویت های پوشش پوسته خارجی ساختمان در نظر دارند.

البته این اشکال که درباره تنوع و گوناگونی محصولات ساختمانی همچون بتن اکسپوز گفته شد به ارحتی قابل حل است و شما در صورتی که قصد انتخاب بتن نما را برای به کار گرفتن در ساختمان خود داشته باشید می توانید با توجه به سلیقه خود و همچنین با توجه به کارکرد ساختمان و فضای اطراف آن و علاوه بر آن وضعیت آب و هوای منطقه ساخت ساختمان و در آخر میزان هزینه ای که مد نظر دارید می توانید بهترین و مناسب ترین پنل های بتن اکسپوز را برای سازه خود انتخاب کنید.

اگر می خواهید راجع به مزیت های پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز نسبت به سایر انواع بتن نما و همچنین نسبت به مصالح ساختمانی دیگر بیشتر و با جزئیات دقیق تر اطلاع داشته باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید و از این طریق پنل های بتن اکسپوز را در ابعاد و بافت و طرحی که مناسب سلیقه شما و متناسب با کارکرد ساختمانتان است، دریافت کنید.

بنابراین ماخصصان ما در هنزا تصمیم گرفتند که طی سلسله مقالاتی شما خوانندگان گرامی را با انواع شاخصه ها و مزیت های بتن اکسپوز و همچنین سایر انواع مصالح ساختمانی آشنا کنند. تا شما بتوانید به تناسب نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین اگر تصمیم به استفاده از بتن اکسپوز گرفتید بدانید که این محصول چه فواید و امتیازاتی را برای ساختمان شما به دنبال خواهد داشت.

به عنوان مثال می توان به مقاله “روش های ترکیب رنگدانه در بتن اکسپوز” اشاره کرد که این نوشته درباره این است که اگر بخواهید می توانید پنل های بتن اکسپوز را به رنگ دلخواه خود درآورید. و لزومی ندارد که پنل هایی که برای پوشش نمای بیرونی یا داخلی نمای ساختمان خود استفاده می کنید به رنگ طبیعی بتن باشد.

 

اما طبق آنچه در مقاله مورد ذکر بیان شد، بهترین شیوه برای رنگ آمیزی بتن اکسپوز این است که در مرحله اختلاط، رنگدانه های با رنگ دلخواه را در اجزای سازنده بتن ترکیب کنیم تا به این ترتیب بتن نمای به دست آمده دارای رنگی پایدار و ماندگار به رنگ دلخواه شما باشد. که این ترکیب رنگدانه ها در بتن اکسپوز خود به روش ها و متدهای مختلفی انجام می شود که در مقاله فوق الذکر درباره این روش ها به تفصیل سخن گفته شده است.

البته این یکی از ظرفیت های بتن اکسپوز است که می تواند به رنگ دلخواه رنگ آمیزی شود. یکی دیگر از ظرفیت های بتن اکسپوز این است که می تواند در طرح های مختلف و نوآورانه ساخته و تولید شود که در این صورت می توانید از هنر طراحان حرفه ای برای ساخت پنل بتن نمای مورد نظر خود بهره مند شوید.

برای آنکه بتوانید در این زمینه حداکثر بهره برداری را از بتن نمای ساختمان خود داشته باشید می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نموده و ایده های متنوعی را از آن اتخاذ نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *