آیا فکر می کردید که بتن که از آن به عنوان یک مصالح ساختمانی سخت و زمخت یاد می شود، روزی بتواند به عنوان یک مصالح برای ساخت سازه های دکوری و تزئینی استفاده شود. یا بتوان از آن برای طراحی های بسیار خلاقانه و دل انگیز در ساختمان ها بهره برد؟ با جی اف آر سی / جی آر سی این اتفاق رخ داده است. چرا که جی اف آر سی / جی آر سی بتنی است مرکب از مواد اولیه ساخت بتن به اضافه الیاف شیشه که با هم توانسته اند ترکیبی بسیار پر کاربرد را به وجود آورند.

جی اف آر سی / جی آر سی همان است که می بینیم به عنوان سازنده نماهایی که دارای طراحی های ظریف، جذاب، دل انگیز و پیچیده در این روزها در ساختمان ها قابل مشاهده است. و شاید کمتر کسی بداند که این نماهای جی اف آر سی / جی آر سی در واقع همان بتن است که منتها با فیبرهای شیشه ای مخلوط شده و جی اف آر سی / جی آر سی را ایجاد کرده اند. که اگر بخواهیم موارد کاربرد آن را نام ببریم موارد بسیار زیادی قابل اسم بردن می باشد.

ساخت سازه های تزئینی با جی اف آر سی / جی آر سی

اما چه قابلیت هایی در مورد جی اف آر سی / جی آر سی دست به دست هم داده است که بتواند ما را به چنین محصول با کاربرد بالایی برساند. این ها را سعی کردیم به تدریج در نوشته های پیشین در رابطه با جی اف آر سی / جی آر سی بیان کنیم. از جمله در مورد ماندگاری بالای جی اف آر سی / جی آر سی سخن گفتیم و همچنین از اینکه می توان ان را در سطوح با شکل و زوایای مختلف به راحتی به کار برد.

به عنوان مثال می توانید از مقاله “طول عمر بالای جی اف آر سی / جی آر سی” دیدن کنید که در آن در مورد طول مدت عمر جی اف آر سی / جی آر سی سخن گفتیم دیدن کنید. علاوه بر آن در این نوشته به این پرداختیم که بسیاری سازه های دکوری و تزئینی مانند گلدان ها، سرستون ها، طاق ها و دیگر سازه هایی که به عنوان بخشی از یک ساختمان و یا صرفا به عنوان یک سازه جداگانه تزئینی به کار می رود از جی اف آر سی / جی آر سی در ساخت آن ها استفاده شده است.

این ها به دلیل آن است که جی اف آر سی / جی آر سی می تواند به خوبی در طراحی های بسیار پیچیده و حرفه ای به کار رود. چرا که جی اف آر سی / جی آر سی مقاومت پیچشی و خمشی بالایی دارد و می توان آن را به خوبی به کار بست تا بتوان از آن یک سازه زیبا را ساخت که مقاومت آن مثال زدنی باشد و کرنش قابل توجهی را نیز به ما بدهد. کرنش به معنای آن است که جی اف آر سی / جی آر سی می تواند بدون آن که دچار شکست یا فروریزش شود تغییر شکل قابل توجهی را تحمل کند.

این موارد دست به دست هم داده تا بتوان از جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان متریالی جهت ساخت سازه های دکوری و تزئینی استفاده کرد. همانطور که در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا قابل مشاهده است و می توانید در این باره با متخصصان ما در هنزا نیز ارتباط برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *