یکی از مواردی که جی اف آر سی / جی آر سی را از بتن معمولی متمایز می کند، زنگ زدگی است که می تواند در مورد بتن معمولی که توسط میلگردهای فولادی تقویت شده رخ دهد. اما قبل از پرداختن به این موضوع ابتدا مروری به مقاله “آیا تولید جی اف آر سی / جی آر سی نیاز به قالب گذاری دارد؟” خواهیم کرد که در آن به یکی از نکات اصلی که در اجرای جی اف آر سی / جی آر سی مد نظر است پرداخته شد.

مسئله ما در مقاله پیش آن بود که برای آنکه بتوانیم یک نمای جی اف آر سی / جی آر سی بسازیم لازم است که قطعات و پنل های آن را به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید جی اف آر سی / جی آر سی، ساخته و پرداخته کرده و سپس به محل پروژه منتقل کرده و طبق نقشه آن را پیاده سازی کنیم.

زنگ نزدن الیاف شیشه در جی اف آر سی / جی آر سی

اما مسئله مهم تر در این فرآیند آن است که حتما در تولید پنل های جی اف آر سی / جی آر سی ما نیاز با قالب گذاری داریم که از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. چرا که ظرافت و دقتی که این قالب ها دارا باشند، نهایتا ظرافت و زیبایی محصول نهایی تولید ی را متعین می کند و در نتیجه نمای جی اف آر سی / جی آر سی سازه ما از جهت طرح و زیبایی دارای استانداردهای لازم خواهد بود.

ولی در اینجا ذکر این نکته ضروری است که الیاف شیشه در برابر رطوبت و آب مقاومت دارند و با پدیده زنگ زدگی مواجه خواهند شد. اما در مورد بتن معمولی اینگونه نیست. به دلیل آنکه در آنجا میلگردهای فولادی هنگام تماس با رطوبت و آب دچار زنگ زدگی و به تدریج خوردگی می شوند و دیگر نمی توانند نقش کمکی کخود را نسبت به بتن ایفا کنند و باعث تقویت استحکام و مقاومت آن شوند.

به همین ترتیب می توانید در مورد بحث زنگ زدگی و اثرات آن بر کاهش مقاومت بتن با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مشورت نمایید. همانطور که صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا را توصیه می کنیم که مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *