همانطور که می دانید “بتن اکسپوز محصولی با طول عمر بالا” می باشد. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از معماران برای نمای بیرونی و حتی دکوراسیون داخلی ساختمان ها و اتاق ها از بتن اکسپوز استفاده می کنند. البته مزایای دیگری به جز دوام و طول عمر نیز در استفاده رو به گسترش این محصول دخیل است. که می توان از این جمله، به زیبایی، سادگی و خاص بودن، عایق بودن نسبت به صوت و حرارت، سادگی نصب، اجرا و مرمت نیز اشاره کرد.

البته هنگام تعمیر و مرمت بتن اکسپوز اگر دچار خوردگی یا شکست شود، مقداری بتن نما در محل تخریب شده قرار می دهند. البته باید این کار به صورت حرفه ای انجام شود، زیرا قسمتی از بتن اکسپوز که تحت مرمت قرار می گیرد باید از لحاظ رنگ و بافت کاملا با محیط اطراف همخوانی و یکسانی داشته باشد.

راه های دستیابی به نمای عالی بتن اکسپوز

البته هر چقدر که جنس و کیفیت بتن نما به کار رفته در یک ساختمان مرغوب باشد، به تنهایی برای خوب بودن نتیجه کافی نیست. بلکه علاوه بر جنس خوب بتن اکسپوز، باید طرح و بافت و رنگ بتن اکسپوز مورد نظر نیز کاملا با کارکرد ساختمان و عناصر محیطی همساز باشد و به این ترتیب جلوه زیبای بصری برای مخاطب ایجاد کند.

اما این دو به تنهایی برای دست یافتن به یک نمای بتن اکسپوز عالی کفایت نمی کند، بلکه همانطور که در مقاله “فاکتورهای موثر در زیبایی نمای بتن اکسپوز” نیز بیان شد، اینکه نحوه اجرا و نصب چگونه باشد نیز اثر زیادی بر روی این امر دارد. به همین دلیل اگر سعی در به کار گیری بتن نما برای نمای ساختمان خود دارید حتما از مجریان حرفه ای برای این امر استفاده کنید تا هزینه های خود در خرید بتن نما را به هدر ندهید.

در مقالات بعدی سعی می کنیم که به دو روش عمده نصب و اجرای بتن نما بپردازیم. برای آشنایی با این محصول می توانید برخی از نمونه های آن را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید. و سفارشات این محصول را می توانید در تماس با کارشناسان هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *