مانند هر محصول دیگری بتن اکسپوز نیز نیازمند تمیزکاری پس از نصب است. به دلیل آنکه این محصول بیشتر در معرض آب و هوای بیرونی و همچچنین ذرات گرد و غبار و بیشتر مواد آلوده در فضای محیطی است، عمل نظافت آن ضرورت بیشتری پیدا می کند. البته باید که روند تمیزکاری بتن اکسپوز به شکلی پیش برود که بهترین بازدهی را داشته باشد و هم اینکه کاملا به خوبی بتوانیم این محصول را تمیز کنیم و هم اینکه در مدت زمان زیادی، آلودگی کمتری را به خود جذب کند.

همانطور که در نوشته های پیشین بتن اکسپوز عنوان شد، این محصول را باید در طی مراحل مختلفی مورد نظافت قرار داد. چنانچه عنوان شد، پنج قدم در پاکسازی این محصول باید انجام شود. قدم اول، برداشتن ذرات آلودگی بزرگتر مانند چسب ها، لکه ها یا آدامس و هر شیئی که به سطح بتن اکسپوز چسبیده باشد. اما در قدم دوم باید کل سطح پنل های بتن اکسپوز را به مواد شوینده آغشته کرد.

درزگیری مجدد بتن اکسپوز

در قدم بعدی نوبت به برس کشی بتن اکسپوز می رسد که در نوشته “برس کشیدن سطح بتن اکسپوز” توضیح داده شد و پس از آن نیز نوبت به شستشو با شلنگ آب می رسد و در مرحله آخر و پنجم باید اجازه دهیم که سطوح شسته شده بتن اکسپوز به خوبی خشک شود و اگر سیلانت یا همان درزگیرها و مواد نگهدارنده مانع از این نمی شوند که رطوبت یا آلودگی به داخل ساختار این سازه نفوذ کنند، به معنای آن است که وقت آن رسیده که دوباره آن را درزگیری کنیم.

این درزگیری کمک زیادی به حفظ استحکام بتن می کند و سبب می گردد که این محصول بتواند ذرات آلودگی و رطوبت کمتری به خود جذب کند و به این ترتیب عمر مفید آن افزایش پیدا می کند. به این ترتیب می توان انتظار داشت که نمونه هایی مانند آنچه در صفحه بتن اکسپوز هنزا موجود است، مشاهده نماییم. علاوه بر آن می توان به متخصصان هنزا نیز مراجعه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *