در چند مقاله اخیر سعی ما بر این بوده که ضمن معرفی جی اف آر سی / جی آر سی که نوعی از انواع بتن الیافی است که حاصل اختلاط بتن و الیاف شیشه می باشد، به برخی از امتیازاتی که این محصول دارد بپردازیم به این منظور سعی کردیم که مولفه های گوناگونی که مصالح ساختمانی باید در قبال آن ها دارای مقاومت و کیفیت خوبی باشند را در مورد جی اف آر سی / جی آر سی بررسی کنیم.

در مقالات جی اف آر سی / جی آر سی مذکور به چند عامل پرداختیم. به طور مثال همانطور که می دانید یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مصالح ساختمانی در ساخت یک ساختمان این است که بسنجیم و بررسی کنیم که پس از نصب و اجرای ساختمان با استفاده از آن مصالح ساختمانی، کسانی که در آن ساختمان سکونت می کنند چگونه باید نسبت به آن مراقبت کنند. حفظ نظافت و تمیزی آن مصالح ساختمانی از یک طرف و همچنین نگهداری از کیفیت اولیه محصول از طرف دیگر و همچنین ترمیم و مرمت آن در صورت آسیب های احتمالی باید مورد بررسی قرار دهیم. که در مورد جی اف آر سی / جی آر سی به این موارد توجه کردیم.

جی اف آر سی / جی آر سی، محصول خاص ساختمان شما

انرژی و هزینه ای که جهت نگهداری و مراقبت یک مصالح ساختمانی توسط مالکان و ساکنان ساختمان پرداخت و صرف می شود معیاری است برای سنجش محبوبیت آن مصالح ساختمانی. ممکن است برخی مصالح ساختمانی برای آنکه تمیز باشند و از آلودگی های محیطی اثر نپذیرند نیاز به نظافت های مکرر داشته باشند که جی اف آر سی / جی آر سی اینگونه نیست.

همچنین ممکن است برخی مصالح ساختمانی برای آنکه کیفیت اولیه آن ها دچار صدمه نشود نیاز داشته باشد که در دوره های زمانی مشخصی با مواد خاصی شستشو شود و یا لایه های محافظتی باید مانع از دست دادن چهره آن ها توسط عوامل تخریبی محیطی شود. این گونه مصالح ساختمانی بر خلاف جی اف آر سی / جی آر سی هزینه های گزافی را صرف پروژه نگهداری و مواظبت نیاز خواهند داشت.

بنابراین همانطور که در مقاله “جی اف آر سی / جی آر سی، بی نیاز از نگهداری” مورد تحقیق قرار دادیم و در این باره گفتگو کردیم، جی اف آر سی / جی آر سی هم به جهت استحکام بتنی که در ساخت و شاکله آن موجود است و هم به لطف بهره مندی از الیاف شیشه موجود در ترکیب توانسته نمایی زیبا را فراهم کند.

جی اف آر سی / جی آر سی عایق صوت و صدا

که نمای زیبای جی اف آر سی / جی آر سی نه تنها به راحتی آلودگی به خود نمی پذیرد و نیاز به نظافت های مکرر و دوره ای ندارد، بلکه نیازمند هیچگونه مواد محافظتی نمی باشد و سطح جی اف آر سی / جی آر سی به خوبی می توان از خود در برابر آنچه عوامل تخریبی محیطی نامیده می شود، محافظت کند که عبارتند از: باد و باران و آفتاب و گرد و خاک و مواد شیمیایی موجود در هوا و غیره.

اما مساله دیگری که در بررسی و برشمردن خصوصیات جی اف آر سی / جی آر سی به آن برخوردیم بحث عایق صوتی بودن آن است. زندگی های اجتماعی و پر تراکم امروزی این مساله را بسیار ضروری نموده است که حفظ حریم شخصی افراد نباید مورد خدشه و آسیب قرار گیرد. که بخشی از وظیفه این امر بر دوش مصالح ساختمانی به کار رفته در دیوارهای ساختمان است که جی اف آر سی / جی آر سی نیز از جمله آن هاست.

جی اف آر سی / جی آر سی به جهت آنکه الیاف را در داخل ترکیب بتن دارد، هنگام عبور امواج صوتی از درون آن، می تواند این امواج را جذب کرده و مانع از آن شود که اصوات با درصد بالایی از درون جی اف آر سی / جی آر سی عبور کرده و به داخل ساختمان سرایت کنند و این قابلیت باعث شده که استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی در ساخت دیوارهای ساختمانی مورد استقبال بسیاری قرار گیرد.

چنانچه می دانید بهره مندی از فضایی ساکت و همراه با آرامش امروزه جزو نیازهای هر زندگی می باشد. جایی که شما بتوانید پس از تمام شلوغی های روزمره و درگیری های اجتماعی و کاری، زمانی را به آرامش و استراحت بپردازید که صداهای مزاحمی در محیط شما حضور نداشته باشد. جی اف آر سی / جی آر سی می تواند این محیط را برای شما آماده و فراهم کند. و حضور شما را در محیط خانه لذت بخش نماید.

مساله عایق صوتی بودن فقط اختصاصی به جی اف آر سی / جی آر سی ندارد، بلکه امروزه در طراحی ها و ساخت ساختمان ها سعی می شود از المان هایی که بتواند این مقصود را فراهم کند استفاده می شود. مثلا یکی از روش هایی که به کار گرفته می شود، ایجاد فضای خالی بین دیوارها می باشد که هوای موجود در این فضای خالی می تواند نقش عایق را ایفا کند. یعنی همان کاری که جی اف آر سی / جی آر سی به راحتی از عهده آن بر می آید.

اگر علاقه مند هستید که با کارکرد جی اف آر سی / جی آر سی بیشتر آشنا شوید می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه کنید تا نمونه های اجرایی این محصول را مشاهده کنید. همچنین جهت استفاده از پنل های جی اف آر سی / جی آر سی در سازه خود می توانید با متخصصان و مشاوران ما در این خصوص تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *