اجرای یک پروژه ساختمانی روندی طولانی دارد که از استخراج مواد اولیه و ساخت مصالح ساختمانی شروع می شود تا ساختن قطعات و پیاده سازی آن ها در محل پروژه ادامه پیدا می کند. تا آنکه نهایتا پروژه نهایی می شود. هر یک از سازه ها و مصالح ساختمانی به کار رفته نیز خود دارای این مراحل هستند. به عنوان مثال بتن اکسپوز را در نظر بگیرید که برای آنکه بتواند به عنوان نمای یک ساختمان به کار رود، همه این مراحل را پشت سر می گذارد. بتن اکسپوز در واقع محصولی نوین در عملیات ساخت و ساز است.

اما پس از نصب بتن اکسپوز، کار ما تمام نشده، چرا که هر محصولی برای آن که همچنان با کیفیت و ماندگار باقی بماند نیاز به نگهداری، مراقبت و نظافت دارد. در نوشته “قدم دوم در نظافت بتن اکسپوز” درباره یکی از مراحل نظافت و پاکسازی بتن اکسپوز سخن گفتیم. این نوشته در ادامه آن است. یعنی به قدم سوم در نظافت بتن اکسپوز در اینجا خواهیم پرداخت. در قدم پیش گفتیم که بتن اکسپوز را به مدت چند دقیقه آغشته به محلول شستشو می کنیم.

برس کشیدن سطح بتن اکسپوز

در ادامه باید گفت که پیش از آنکه محلول شستشوی بتن اکسپوز شروع به خشک کردن کند، لازم است شروع به سابیدن و مالیدن سطح بتن اکسپوز بکنیم. این کار را باید به طور نظام ند از یک طرف شروع کرده و به سمت دیگر انجام دهیم و نباید به طور شلخته انجام شود تا در نهایت ذرات جرم و کثیفی همچنان در برخی نقاط باقی بمانند.

برای این کار بهتر است از برس هایی که دارای شانه های نوک تیز و سفتی هستند استفاده کنید و هنگام سابیدن و مالیدن سطح پنل های بتن اکسپوز بهتر است که برس را در جهت های مختلف بکشید که ذرات ریزی که لابلای بافت قطعات جا خوش کرده اند، به این وسیله از آن جا خارج شوند. و پس از این است که شما می توانید به سطحی تمیز، شفاف و نو از پنل های بتن اکسپوز دست پیدا کنید که چشمانتان را خیره می کنید و مکانند روز اول خرید و نصب آن خواهد بود.

در قدم بعدی می توانید با استفاده از یک شلنگ معمولی که مثلا در باغچه برای آب دادن گیاهان استفاده می شود، برای شستشوی سطوح بتن اکسپوز استفاده کنید. هر چند بهتر است که از شلنگ هایی استفاده شود که آب را با فشار به بیرون می پاشند. این شلنگ ها به دلیل قدرت بیشتری که دارند، برای پاکسازی بتن اکسپوز کمک بهتری می توانند به ما بکنند.

توسط این شلنگ ها می توانید تمام سطح بتن اکسپوزی که با مایع و محلول شستشو آغشته شده و سپس آن را برس کشیده اید بشویید و به این ترتیب تمام آثار و رد پای محلول شستشو و همچنین ذرات کثیفی و دوده ها و اجرام را از سطح بشویید و آن را با آب بشویید که از سطح جداشده و به مجاری خروج آب بروند. در این صورت می توانید نگاهی تازه و دوباره به نمای بتن اکسپوز خود بیندازید.

البته ممکن است برای بهبود بازدهی کار نظافت بتوان از راه کارهای ویژه دیگری نیز استفاده کرد که می توانید از طریق متخصصان ما در هنزا از آن آگاهی پیدا کنید. همچنین صفحه بتن اکسپوز هنزا بهترین نمونه ها را پیش چشم شما قرار خواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *