در این نوشته قصد داریم به موضوع انتخاب درپوش بتنی از لحاظ شکل بپردازیم. یعنی ببینیم که آیا این محصول را می توان با هر شکل و طراحی که بخواهیم به کار ببریم یا اینکه باید برخی ملاحظات انجام شود تا اینکه شکلی را برای درپوش بتنی انتخاب کنیم که صلاحیت بیشتری داشته باشد و هم بتواند بهتر آن چه ما از درپوش بتنی نیاز داریم را برآورده کند و هم اینکه از لحاظ سر و شکل نیز بتواند زیبایی کافی را داشته باشد.

به همین جهت بود که در مقاله “شرایط محیطی دخیل در انتخاب درپوش بتنی” به دو مطلب اشاره کردیم. مطلب اول این بود که اولا ممکن است به برخی دلایل زیبایی شناختی امروزه بسیاری درپوش بتنی مستطیلی را از لحاظ شکلی به درپوش های دایره ای یا شکل های دیگر ترجیح دهند. اما آیا واقعا چنین ترجیحی وجود دارد؟ این سوالی است که در این نوشته باید به آن پاسخ داده شود.

بررسی شکل ایده آل درپوش بتنی

مسئله دوم نیز این بود که آیا انتخاب طرح و شکل درپوش بتنی مستقل از محل کاربرد آن است یا وضعیت و شرایط محیطی نیز باید در نظر گرفته شوند تا به این ترتیب بتوانیم انتخاب مفیدتری داشته باشیم. آنچه که مسلم است این است که درپوش بتنی به کار رفته در دریچه فاصلاب ها عمدتا به شکل دایره ای می باشد. اما دلیلش چیست.

البته این طور که عنوان شده است، حتی یک بار در مصاحبه های کاری شرکت های بزرگ و به نام نیز این پرسش از متقاضیان کار انجام شده است که به چه دلیل درپوش بتنی که بر روی دریچه های فاضلابی قرار می گیرد، به شکل دایره ای ساخته می شوند و مثلا به شکل مربع یا مستطیل یا حتی مثلثی ساخته نمی شوند. که پاسخ های مختلفی ممکن است به این پرسش داده شود.

در مقاله آینده سعی می کنیم این پاسخ ها را بررسی کنیم. اما در اینجا پیشنهاد می کنیم که اگر دلیل این امر را می خواهید بدانید با متخصصان و کارشناسان هنزا تماس بگیرید. البته صفحه درپوش بتنی هنزا را نیز می توانید دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *