در نوشته “سه فاکتور اساسی در انتخاب شیوه اجرای کفسازی بتنی” به سه عامل اصلی که می تواند معیار انتخاب یک مهندس یا معمار برای اجرای کفسازی بتنی باشد اشاره نمودیم. که عبارت بودند از سرعت اجرای کار، هزینه های اقتصادی تحمیل شده و دسترسی به تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای انجام این فرآیند که می تواند شامل ماشین آلات پیشرفته و بروز نیز باشد. که البته برخی از آن ها دارای قیمت های بسیار بالایی می باشند.

اما پیش تر بحثی راجع به این مطلب داشتیم که چگونه باید کفسازی بتنی را بر روی یک سطح انجام داد. همانطور که هر عملیات گشترده ای از چند مرحله برخوردار است. این عملیات نیز به همین شکل است و تنها وقتی می توانیم در نهایت کار اطمینان داشته باشیم که یک کفسازی بتنی بر اساس بالاترین معیارها و استانداردها انجام داده ایم که هر مرحله و هر قدم را به نحو احسن طی کرده باشیم.

اهمیت زیرسازی در عملیات کفسازی بتنی

اولین مرحله همانطور که اشاره شد در راه کفسازی بتنی این است که یکبار تمام آن سطح زیرین را بررسی می کنند و نقاط تراز آن را به دوربین برداشت می کنند. اما مرحله دوم را نیز بیان کردیم که توسط کارفرما نقطه مبنا تعیین می شود که بسته به ارتفاعی است که می خواهیم کفسازی بتنی نهایی درآن ارتفاع قرار گیرد. به نقطه مبنا Bench Mark نیز گفته می شود.

پس می بینید که دو قدم اول این عملیات، یعنی عملیات کفسازی بتنی مربوط به کارهایی است که باید بر روی سطح زیرینی که قرار است اجرا بر روی آن واقع شود مربوط است. این نقطه از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا چنین نیست که بدون انجام زیرسازی های لازم ما بتوانیم یک سطح کفسازی بتنی انجام دهیم که بالاترین مرغوبیت را داشته باشد. و هر چقدر در زیرسازی دقت و زمان بیشتری به خرج دهیم، کار نهایی بهتر از آب در می آید.

البته می توانید این کارهای با کیفیت را در صفحه کفسازی بتنی هنزا ببینید. همچنین آنچه که لازم است انجام مشورت با متخصصان ما در هنزا پیش از شروع این عملیات می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *