درباره بتن اکسپوز و کاربردهای مختلف آن مباحثی را مطرح کردیم که می توانند راهگشای استفاده از این محصول تازه رسیده در صنعت ساختمانی باشد. به همین ترتیب در نوشته “بتن اکسپوز محصولی همه جانبه” بیان کردیم که خصوصیات بارزی که این محصول دارد سبب شده که طراحان سازه و معماران ساخت و ساز امروزه از بتن نما به عنوان یک مصالح ساختمانی قوی و زیبا در محیط های گوناگون و حوزه های مختلف بهره برده و استفاده کنند.

شاید اولین کارکردی که برای بتن اکسپوز به ذهن می رسد، بهره برداری از آن به عنوان نمای ساختمان است. اما به اینجا ختم نمی شود بلکه بعدا دیدیم که حتی در دیوارهای داخلی ساختمان نیز می توان از پنل های زیبای بتن اکسپوز استفاده کرد. ولی باید توجه داشت که در طراحی داخلی، سردی و یکنواختی رنگ بتن اکسپوز را با به کار گرفتن خلاقیت های دیگر جبران نماییم.

بتن اکسپوز و مباحث زیبایی شناختی

اما لازم به ذکر است که درک کیفیت ساخت محیطی در ارتباط با احساس راحتی و خوب بودن به عنوان رضایت زیبایی شناختی است. یعنی اینکه طراحی محیطی در یک سازه باید به گونه ای باشد که از لحاظ زیبایی شناختی، احساس مناسبی را در مخاطب خود ایجاد کند که یکی از نتایج آن احساس آرامش است. که درباره به کارگیری بتن نما نیز این مسئله برقرار است.

امروزه علم زیبایی شناختی پیشرفت بسیاری کرده و در به کار گیری بتن اکسپوز نیز موثر هستند و معماران و مهندسانی که در ساخت ساختمان ها از بتن اکسپوز استفاده می کنند، از مبانی زیبایی شناختی و تجربه هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده می کنند و به این ترتیب می توانند فضای داخلی یا خارجی ساختمان را با به کار گیری پنل های بتن اکسپوز طوری طراحی کنند که همه جوانب زیبایی شناختی در آن رعایت شده باشد.

به همین جهت نیز به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به استفاده از بتن نما برای طراحی ساختمانی خود تصمیم گرفته اید پیش از شروع حتما با کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید و همچنین برای آنکه نمونه هایی از پروژه های اجرایی ما را مشاهده کنید، به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *