در مقاله “روش های چینش بتن اکسپوز” گفتیم که اجرای زیبا چه تاثیر بزرگی می تواند بر زیبایی نتیجه نهایی سطح پوشیده شده با بتن اکسپوز داشته باشد. در نوشته مذکور به سه روش خشتی، ساده و حصیری به عنوان روش های اصلی چینش بتن نما اشاره کردیم. البته با توجه به خلاقیت و طراحی طراحان و معماران می توان ترکیبی از این روش ها را در ساخت نما به کار گرفت به شرطی که به سادگی و زیبایی نما آسیبی وارد نشود.

اما برای آنکه بتوانیم بتن اکسپوز را با طرحی شبیه به الوار چوب، آجر و یا حتی سنگ و تخته سنگ تقلید کنیم، قالب های مدل های خطی ای که استفاده می کنیم شامل یکی از قالب های زیر می باشد:

بتن اکسپوز مقاوم در برابر آلودگی آب و هوا

الف) لامل های PVC انعطاف پذیر که در چندین مدل وجود دارد. (این قالب ها حداکثر 40 بار قابل استفاده مجدد هستند)؛

ب) لامل های PVC با پره های سفت و سخت و با عرض های مختلف (که این دسته از قالب ها حداکثر تا 10 بار قابل استفاده مجدد می باشند)؛

ج) پلی استایرن یک بار مصرف با مدل های فشرده.

عواقب و پیامدهایی که آب و هوای مسموم و آلوده می تواند برای نمای نهایی بتن اکسپوز داشته باشد، باید از مرحله اولیه طراحی بتن اکسپوز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، آلودگی و یا تخلیه آب باران از مرزهای پنل های بتن اکسپوز ساختمان ها می تواند باعث ایجاد حفره های دائمی در سطح بتن نما گردد. که نهایتا می تواند منجر به تخریب و آسیب رسانی به مجموعه نمای بتن اکسپوز شود.

به همین جهت لازم است که برای آنکه بتوانیم نمایی از بتن اکسپوز داشته باشیم که بعدا بتواند در برابر آب باران و همچنین آلودگی های آب و هوایی مقاوم باشد، لازم است در ابتدا تمهیدات لازم را برای آن در نظر بگیریم.

نمونه هایی از نمای مقاوم در برابر آلودگی های محیطی را می توانید در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده کنید و همچنین برای آنکه با روش های پایدار سازی این محصول آشنا شوید می توانید با کارشناسان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *