با بررسی های صورت گرفته در مورد ارتباطی که می تواند بین به کار گیری بتن اکسپوز و صرفه جویی انرژی در ساختمان ها وجود داشته باشد، دیدیم که رابطه مثبتی بین آن ها برقرار است. یعنی همانطور که در مقاله “جایگاه بتن اکسپوز در حفظ انرژی چیست؟” عنوان کردیم، شما می توانید با استفاده از نمای بتن اکسپوز علاوه بر اهدافی که برای نمای ساختمان خود در نظر گرفته اید، به صرفه جویی انرژی نیز دست پیدا کنید.

اما همانطور که گفته شد انواع مختلفی از بتن اکسپوز برای ساخت نما موجود است، یکی از این گونه های بتن اکسپوز فوق سبک (ILC) می باشد. عمر این محصول به حدود کمتر از ده سال می رسد که محققان و پژوهشگران در عرصه مصالح ساختمانی توانسته اند با انواج مطالعات و آزمایش های مختلف، این محصول را که مزیت اصلی اش، وزن بسیار پایین آن است تولید نمایند.

بتن اکسپوز فوق سبک چیست؟

بتن اکسپوز فوق سبک، مصالحی است که به دلیل آن که ترکیبی از چگالی بسیار پایین و مقاومت عالی است می تواند به عنوان عایق کننده نیز در ساختمان های چندین طبقه به کار رود. این وزن پایین باعث شده است که بسته به نوع طراحی، ضخامت دیوار چیزی در حدود 45 الی 60 سانتی متر باشد. که با تنظیمات انجام گرفته جهت حفظ انرژی همخوانی داشته باشد.

علاوه بر سادگی جابجایی وصرف انرژی و هزینه کمتر برای حمل و نقل، بتن اکسپوز فوق سبک باعث می شود که این قابلیت برای طراحان موجود باشد که بتوانند ساختمان های بسیار بزرگ را به راحتی با استفاده از این نوع از بتن اکسپوز پوشش دهند. به دلیل آنکه نصب و اجرای آن و انتقال آن به ارتفاعات بالا نیز به دلیل وزن پایینی که دارد تسهیل می شود.

حتی در صورت خرابی بازسازی آن نیز کار بسیار راحت تری خواهد بود. می توان امتیازات دیگری را نیز برای این محصول بازگو نمود که جهت آگاهی از آن ها با متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید. برخی از مثال های این محصول در صفحه بتن اکسپوز هنزا موجود و قابل مشاهده می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *