بتن ها در گذشته به عنوان یک مصالح ساختمانی مرغوب و با کیفیت و مستحکم در ساخت و ساز خانه ها به کار گرفته می شدند. امروزه علاوه بر حفظ این کارآیی، کاربردی دیگر به بهره وری از بتن ها افزوده شده و آن استفاده از بتن در نمای ساختمان است که به آن بتن اکسپوز گفته می شود. بتن اکسپوز کاملا متاسب محیط های پر رفت و آمد می باشد که می تواند با چهره سرد خود به فضا آرامش ببخشد و اضافه بر آن نماهای کار شده با بن اکسپوز دارای طول عمر بالایی هستند.

بتن اکسپوز نمایی خاص و منحصر به فرد به ساختمان می دهد و کاملا قابلیت انطباق پذیری با محیط اطراف خود را دارا می باشد. باید دقت کنید که از بتن اکسپوز علاوه بر نماهای بیرونی ساختمان در دکوراسیون داخلی نیز بهره برداری می شود. یکی دیگر از مزیت های نصب بتن اکسپوز در نمای ساختمان سادگی نصب و اجرای آن است که عموما به دو روش پیش ساخته و اجرا در محل به کار گرفته می شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نصب بتن اکسپوز با پنل های پیش ساخته

در این شیوه پنل های بتن اکسپوز در ابعاد و اندازه های از پیش تعیین شده تولید شده و سپس به محل مورد نظر منتقل شده و نمای ساختمان را با آن پوشش می دهند. باید دقت کرد که پنل ها و تایل های بتن اکسپوز تولیدی باید دارای سطحی صاف و مرغوب باشند و دارای ترک و برآمدگیو ناهمواری سطخ و همچنین تخلخل سطح نباشند چرا که به کار بردن این بتن اکسپوز کیفیت بصری و جلوه نمای ساختمان را کاهش می دهد.

نصب بتن اکسپوز با پنل های پیش ساخته

مطلب بعدی که باید به آن توجه داشت این است که پنل های بتن اکسپوز باید دارای تراکم کافی باشند که در برابر باد و باران و نفوذ رطوبت و احتراق بتوانند مقاومت کافی و وافی را از خود نشان دهند و این تراکم سبب می شود که بتن اکسپوز دوام بیشتری داشته باشد و دچار فسار و فرو ریختگی نگردد.

از طرف دیگر نباید از این نکته غافل شد که وزن پنل ها عاملی موثر در نصب بتن اکسپوز می باشند. یعنی اگر پنل ها دارای وزن زیاد باشند نه تنها جابجایی آن ها دشوار است بلکه هنگام نصب مشکل ساز می شوند و به خوبی روی کار سوار نخواهند شد. شرکت هنزا نیز با توجه به این دو فاکتور سعی خود را بر این داشته که پنل های تولیدی بتن اکسپوز آن هم دارای تراکم مورد نیاز باشند و هم از لحاظ سبکی بتوانند نقش موثر خود را ایفا کنند.

نصب بتن اکسپوز اجرا در محل

در این شیوه نصب بتن اکسپوز از پنل های پیش ساخته استفاده نمی شود بلکه با استفاده از متخصصان و تکنسین های حرفه ای در این زمینه ملات بتن را روی نما کار می کنند. باید توجه داشت که نمای مربوطه 3 الی 5 میلی متر ضخامت دارد و این شیوه به خصوص در محل هایی که دارای قوس و یا شکل هندسی خاص هستند که استفاده از پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز در آن ها امکان پذیر نیست توصیه می شود.

نصب بتن اکسپوز اجرا در محل

از مزایای دیگر این شیوه این است که می توان بتن را به هر رنگ و طرحی که مورد نظر صاحب ساختمان یا طراحان دکوراسیون ساختمان باشد به کار برد و طراحان دست بازی در به کار گرفتن طرح و رنگ های متنوع بتن اکسپوز خواهند داشت. توجه داشته باشید که این شیوه نصب بتن اکسپوز باید توسط تیمی متبحر صورت پذیرد که هم سرعت انجام کار مطلوب باشد و هم کیفیت نهایی کار مطلوب و مناسب باشد. یکی دیگر از مزایای متد اجرا در محل بتن اکسپوز این است که ملات به کار رفته دارای مقاومت سایشی و همچنین چسبندگی بالاتری نسبت به روش قبلی می باشد.

شرکت گام آبی تولید کننده محصولات مرغوب و باکیفیت هنزا در ساخت و ساز می باشد که از جمله این مصالح ساختمانی پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز هنزا می باشد که جهت انتخاب بتن اکسپوز مورد نظر خود یا سفارش طرح و رنگ مورد نظر خود می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *