در ابتدا لازم به یادآوری است که ایران GFRC / ایران GRC که از محصولات نوین ساختمانی در جهان و همچنین در کشور ماست علاوه بر خصوصیات و مزیت های مکانیکی ای که دارد دارای خواص پایداری رنگ و بافت نیز می باشد که در نوشته “ماندگاری رنگ و شکل ایران GFRC / ایران GRC” هم بدان اشاره شد و همین مساله موجب شده که این محصول جزو بتن های ایده آل در ساخت و ساز به حساب آید.

اما بتن مسلح به الیاف شیشه یا همان ایران GFRC / ایران GRC در واقع اولین بار در اوایل دهه 1970 در کشور انگلستان به صنعت ساختمان معرفی شد. اما امروزه این محصول یکی از معروفترین و پر طرفدارترین مصالح ساختمانی نوین و مبتکرانه به حساب می آید که در قاره های مختلف از جمله آمریکا، اروپا، آسیا و خاورمیانه به کار می رود. و چنانچه بیان شد چندسالی است که ایران GFRC / ایران GRC توانسته در ساخت و سازهای داخلی جایگاه ویژه ای برای خود مهیا کند.

ایران GFRC / ایران GRC چیست؟

ایران GFRC / ایران GRC چیست؟

این محصول در واقع ترکیبی است از سیمان به همراه سنگدانه های ریز (ریزدانه های شن و ماسه)، آب، اکریلیک پلیمری، الیاف شیشه ای تقویت شده (فایبر گلاس) و مقداری افزودنی دیگر می باشد. در واقع در ایران GFRC / ایران GRC الیاف شیشه باعث تسلیح و تقویت بتن می شوند همانطور که آرماتورهای فولادی در بتن های معمولی این وظیفه را ایفا می کنند.

تاثیر تقویتی الیاف شیشه در ایران GFRC / ایران GRC را می توان در افزایش مقاومت های کششی و خمشی مشاهده کرد که نسبت به بتن معمولی، قابلیت تحمل نیروهای کششی و خمشی ایران GFRC / ایران GRC بسیار بیشتر است که باعث می شود بتوان از این محصول در دیوارهای نازک نیز استفاده کرد.

البته کارآیی این محصول منحصر به این نیست و برای کسف کارکردهای بیشتر آن بهتر است سری به صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا بزنید و همچنین برای انتخاب بهترین گزینه های بتن الیافی جهت پوشش نمای ساختمان خود می توانید با کارشناسان ما در هنزا صحبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *