پیش از پرداختن به موضوع این نوشته، ابتدا مراحل مختلفی که در قدم نهایی ساخت بتن اکسپوز انجام می شود را بر می شماریم که عبارتند از:

  1. اسپری کردن سطح با موادی جهت تاخیر در خشک شدن مخلوط بتن اکسپوز
  2. پوشاندن تمام سطح سازه با نایلون پلاستیکی
  3. اجازه دهیم که بتن اکسپوز خشک و سفت شود
  4. برداشتن پلاستیک و شستشوی سطح رویی سازه
  5. برداشتن قالب ها از اطراف پنل محصول
  6. درزبندی کردن و برش دادن درزهای میانی قطعات بتن اکسپوز
  7. چسب زدن سطح

در نوشته “برش درزهای بتن اکسپوز” چگونگی انجام مرحله ششم از مراحل بالا را توضیح دادیم. اما در این مقاله قصد داریم که مرحله هفتم از گام نهایی تولید بتن اکسپوز را توضیح دهیم. که عنوان آن چسب زدن روی سطح بتن اکسپوز می باشد.

اسپری کردن محلول چسبی بر روی سطح بتن اکسپوز

در واقع در این مرحله توسط یک محلول که مهر و موم کننده سطح است و منفذهای موجود روی سطح را می پوشاند و با استفاده از اسپری بر روی ان پاشیده می شود، سبب می گردد که بتن اکسپوز در برابر هوای اطراف مقاومت بیشتری به دست آورد و همچنین از فرسایش آن جلوگیری به عمل آید.

همچنین باعث می شود که ریزدانه ها و سنگ دانه های موجود در محصول رنگ واقعی خود را بروز دهند و به طور کلی شفافیت محصول بیشتر می شود. ولی لازم است در حین انجام این کار دو نکته را مد نظر داشته باشید:

  1. اول باید مطمئن شوید که سطح سزاه قبلی از پاشیدن محلول چسبی کاملا تمیز باشد و هیچ گونه مانع و لکه ای بر روی آن نباشد. چرا که بعدا دیگر امکان پاک کردن آن نیست.
  2. همانطور که درباره بقیه مراحل نیز تذکر داده شد، توزیع یکنواخت اسپری محلول چسبی را نباید مورد غفلت قرار داد. حتما باید کاملا یکپارچه این کار صورت پذیرد.

نمونه هایی که از این روش ساخته شده اند در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده است. اضافه بر آن اگر پرسش و سوالی در این رابطه برای شما مطرح گردید می توانید آن را با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *