پس از آنکه در نوشته “مبلمان بتنی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟” به این مطلب پرداختیم که مبلمان بتنی برای دست یافتن به استانداردهای جهانی لازم است برخی ویژگی ها و خصوصیات را در خود داشته باشد، در اینجا می خواهیم به مسئله دیگری بپردازیم. این موضوع را در قالب این مطلب می خواهیم ادامه دهیم که چه سازه ها و وسایلی را می توان تحت عنوان مبلمان بتنی تولید کرد.

در نوشته های قبلی گفته شد که مبلمان بتنی می تواند شکل های متنوعی به خود بگیرد. در ابتدا به ظاهری ترین این سازه ها می توان اشاره کرد که در واقع میز و نیمکت ها و صندلی هایی است که در واقع با استفاده از جنس بتن توانسته است تحولی در این عرصه در زمینه مبلمان به وجود آورد. مبلمان بتنی علاوه بر این ساختارهای آشنا برای ساخت دیگر سازه ها نیز به کار می روند.

استفاده از مبلمان بتنی به عنوان زباله دان

البته باید دقت کنید که در محیط های شهری و عمومی مانند پارک ها، پیاده رو ها، پاساژها، سینماها و غیره نیز می توان از مبلمان بتنی استفاده کرد و در این مورد تفاوتی ندارد که محیطی که می خواهیم این سازه را در آن استفاده کنیم، محیطی سربسته باشد یا محیطی سرباز. باید توجه داشته باشیم که این امر زمانی اهمیت می باید که مبلمان بتنی را به عنوان ابزار و وسایلی که می توانند در مقابل عواملی که می توانند باعث تخریب ساختارها در فضای باز شوند، به کار گرفت.

یک نکته دیگر که در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است که شهرداری ها و کسانی که دست اندرکار زیباسازی محیط های شهری و عمومی هستند، برای ان که بتوانند مکحیطی همراه با زیبایی و تسهیلات برای شهروندان فراهم آورند، از مبلمان بتنی نیز استفاده می کند. چرا که مبلمان بتنی می تواند در اقصی نقاط محیط شهری به عنوان مبلمان شهری به کار گرفته شود.

یکی از مواردی که در گذشته مورد اشاره قرار گرفت، گلدان ها بودند. گلدان ها از جمله مبلمان بتنی هستند که می توانند در طراحی های خاص، مدرن و زیبا به کار گرفته شوند، بنابراین در پیاده روها مسیرهای پارک ها، اطراف خیابان ها و اتوبان ها و … می توان از این نوع از مبلمان بتنی استفاده کرد که باعث زیباسازی شهری می شود. هم به جهت بافت و طرح ویژه ای که این گلدان ها می توانند داشته باشند و هم به جهت گل های زیبایی که می توان در آن ها قرار داد.

گلدان ها از جمله مبلمان بتنی هستند

یکی دیگر از مبلمان بتنی زباله هایی هستند که نه تنها کاربرد زیادی در محیطهای شهری دارند و در سطح شهر به طور گسترده توزیع می شوند، بلکه می توانند بهانه ای باشند جهت برقراری تناسب و زیبایی که می تواند برای افرادی که در سطح شهر رفت و آمد می کنند، فراهم آورد. به این دلیل است که مبلمان بتنی را می توان به شکل سطل های زباله در شکل ها و سایزهای مختلف طراحی کرد و به کار گرفت.

البته معمولا در محیط هایی که در یک ناحیه واقع شده اند، بهتر است که مبلمان بتنی به کار رفته چه زباله باشد و چه گلدان و یا نیمکت و غیره، همگی دارای طراحی و بافت و رنگ یکسانی باشند، که به این ترتیب می توان زیبایی را از طریق یکنواختی مبلمان بتنی به آن ناحیه تزریق کرد.

البته زباله دان هایی که به وسیله مبلمان بتنی ساخته می شود، همگی دارای شکل و اندازه یکسانی نیستند. زیرا شکل و اندازه آن ها باید به نوع به کار گیری آن ها تناسب داشته باشد. اگر بخواهیم از این مبلمان بتنی در محیط های عمومی استفاده کنیم باید به گونه ای آن را طراحی کرده و بسازیم که هماهنگی با آن محیط داشته باشد.

از دیگر مکان هایی که می توان مبلمان بتنی را در آن ها طراحی کرده و ساخت، اطراف و کنار جاده ها و خیابان هاست، به علاوه می توان در پارک ها و باغ ها و پارک های جنگلی، تفریح گاه ها، معبر ها و همچنین مسیرهای درون شهری که تردد و عبور و مرور در آن زیاد است می توان از این نوع از محصولات ساختمانی استفاده کرد.

دلیل آنکه طراحی مبلمان بتنی باید باید دارای سازگاری و تناسب با محیطی باشد که در آن به کار رفته است این است که میزان تردد و رفت و آمد و توقف انسان ها در محیط های مختلف با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل در هر کدام از اماکن امکان اینکه مردم بخواهند زباله ها و آشغال های خود را در سطل زباله بریزند با یکدیگر متفاوت است.

این مسئله موجب می شود که ما مبلمان بتنی را در اندازه های مختلف تولید کنیم. که بتوانیم از آن ها به عنوان سطل هایی برای جمع آوری زباله در نواحی مختلف بهره مند شویم. به این ترتیب شما می توانید با سازه ای کارا و زیبا بهره مند شوید.

البته بهتر است با نگاهی به صفحه محصولات هنزا در انواع گوناگون مبلمان بتنی دیدن نمایید و همچنین با اقتضائات تولید این محصول از طریق ارتباط با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *