حتما یکی از فاکتورهایی که برای هر خریداری مهم است این است که محصولی را که خریداری می کند، به زودی از بین نرود و بتواند برای مدتی طولانی مدت و با همان کارآیی و کیفیت اولیه و قابل قبول از آن استفاده کند. در مورد مبلمان بتنی نیز همین مسئله حتما مورد توجه کسانی هست که این محصول را سفارش داده و یا خریداری می کنند. به همین جهت لازم است در مورد مبلمان بتنی میزان ماندگاری مورد بررسی قرار گیرد. البته ما در نوشته “مقاومت مبلمان بتنی در برابر تخریب” از چند زاویه آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم.

اما می خواهیم در این نوشته به جنبه دیگری از مبلمان بتنی نگاه کنیم. که این زاویه و جنبه نیز بسیار حیاتی است. به خصوص که در ساخت و سازهای امروزی یکی از مهم ترین فاکتورها جهت اولویت یک محصول نسبت به محصولات مشابه خود می باشد. و آن فاکتور زیبایی است. در مورد مبلمان بتنی باید گفت که از لحاظ زیبایی در چنان درجه و جایگاه بالایی قرار دارد که اگر دوستان و آشنایان شما به محل کار و یا منزل شما بیایند که در آن از مبلمان بتنی اتفاده می کنید حتما از زیبایی و طراحی خاص آن ابراز شگفتی خواهند کرد.

احساس گرم مبلمان بتنی

در واقع زیبایی مبلمان بتنی هر کسی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. به خصوص از این جهت برای دیگران می تواند محل پرسش باشد که آیا این بتن است؟ چون بتن معمولا حالتی زمخت و خشن از خود نشان داده است ولی وقتی طرافت و زیبایی مبلمان بتنی مشاهده می شود به راحتی نمی توان باور کرد که این همه ظرافت و زیبایی توسط بتن به وجود آمده باشد. اما پس از آنکه دیگران متوجه این شدند که این محصول زیبا و ظریف از بتن به وجود آمده، در وهله بعدی حتما تصور می کنند که باید دارای وزن بسیار بالایی باشد.

اما شما می توانید با بلند کردن آن نشان دهید که با اینکه مبلمان بتنی از جنس بتن است، اما همه هنرمندی طراحان و سازندگان آن در این است که توانسته اند آن را به گونه ای بسازند که دارای وزنی قابل قبول باشد. ینابراین مخاطبان این سازه برایشان جالب است که یک محصول بتنی دارای چنین ظرافت و در عین حال وزن سبکی باشد. ولی همچنان محصولی پر قدرت و مستحک را در اختیار ما قرار دهد.

بنابراین مبلمان بتنی می تواند با مشاهده کنندگان و مخاطبان خود دیالوگی برقرار کند. البته می توان آن را به رنگ های روشن و درخشان نیز رنگ آمیزی کرد و یا اینکه آن را به گونه ای رنگ آمیزی کرد که دارای کنتراست بالا و اثربخشی باشد. هر یک از این روش های طراحی یا رنگ آمیزی مبلمان بتنی می تواند بسته به خواست و سلیقه سفارش دهندگان محصول و با توجه به راهنمایی های متخصصان و معماران و طراحان دکوراسیون داخلی صورت پذیرد.

دیالوگ مبلمان بتنی با مخاطب

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این سازه نسبت به دیگر مبلمان هایی که با استفاده از سایر متریال ها ساخته می شود این است که دارای کمترین درز و رگه می باشد و یا حتی در مواقعی هیچ گونه درز یا رگه ای ندارد. البته می توان همان رگه های ریز و کوچکی که ممکن است در مبلمان بتنی وجود داشته باشد را جلا داد تا خیلی کمرنگ و ظریف شوند و یا آنکه توسط لکه های رنگی آن ها را به طور کامل ناپدید کرد. و به این ترتیب در مبلمان بتنی از شر رگه ها و درزها خلاص شد.

اگر بخواهیم یک سازه بزرگ را با استفاده از متریال های دیگر بسازیم که دارای رگه ها و درزهایی نباشند، همانطور که مبلمان بتنی دارای آن ها نیست، برای دیگر جنس ها بسیار پر هزینه و سنگین و همچنین دارای طراحی سخت و پیچیده خواهد بود. اما همانطور که دیده شد مبلمان بتنی به راحتی می تواند این را برای ما برآورده کند. و خوبی اینکه شما یک مبلمان بتنی داشته باشید که سازه ای یک تکه است ولی دارای هیچ گونه درز و رگه ای نیست، زیبایی بی نظیری است که چنین سازه ای می تواند به ما ارمغان دهد.

مسئله دیگری که در این نوشته درباره این محصول به آن خواهیم پرداخت این است که بتن می تواند دارای منظری طبیعی باشد که بسیاری سطوح میزهای دیگر فاقد آن هستند. به خصوص وقتی که مبلمان بتنی را با استفاده از ترکیب ریزدانه ها و سنگدانه های رنگی به وجود می آوریم. به علاوه می توان گفت که مبلمان بتنی دارای احساسی گرم است هم از جهت بصری و هم از جهت لمس کردن آن. و این احساس گرمای آن نسبت به فولاد، شیشه و آهن به خصوص بیشتر است.

حتی رنگ های خاص مبلمان بتنی می تواند با مبلمان چوبی دارای رنگ های تیره نیز رقابت کند. و این ویژگی مبلمان بتنی می تواند مخاطبان بسیاری را به سوی خود ترغیب کند. به شما هم توصیه می کنم که در صورتی که می خواهید این جذابیت ها وزیبایی های مبلمان بتنی را به دست آورید با کارشناسان ما در هنزا سفارش خود را مطرح نمایید. علاوه بر آن صفحه محصولات هنزا می توانید به شما ایده های جذابی در این رابطه ارائه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *