علاوه بر آنکه باید یک محصول دارای جذابیت بالا و جنبه هنری باشد، همچنین لازم است که به اندازه کافی قوی و محکم باشد که به راحتی و در اثر ضربات و فشارهایی که به آن وارد می شود دچار خدشه و ضربه و اسیب نشود. اما هر چند همه این ها اهمیت دارد و به خصوص برای بتن پلاک که به عنوان کفپوش استفاده می شود و به طور دائم در معرض تردد و ضربه و نیرو قرار دارد از اهمیت دو چندانی برخوردار است، اما لازم است یادآوری شود که نباید جنبه اقتصادی و هزینه ها را نادیده گرفت.

 به همین دلیل در نوشته “هزینه اقتصادی مناسب بتن پلاک” گفته شد که یکی از برتری های بتن پلاک نسبت به محصولات رقیب بهره مندی از هزینه های کم اقتصادی است که از مزایای عمده ای است که دارد. اما در این نوشته می خواهید به برخی از کارها و افزودنی های دیگری که می توانن کیفیت بتن پلاک را بالاتر ببرند و ویژگی های آن را ارتقا بخشند اشاره می کنیم.

ابزارهای بهبود کیفیت بتن پلاک

یکی از این مواد به نام درمان و چسب است. که یک ترکیب مایع است که مبتنی بر ساختار غشایی است و بر روی سطح بتن پلاک اسپری می شود، پس از آنکه پنل ها و قطعات بتن پلاک نصب شد و محکم شدند و باعث می شود که ترشحات اضافی که بر روی بتن قرار گرفته اند شسته شده و از بین بروند. که آن ترشحات علاوه بر آن که چهره بتن پلاک را زشت می کنند می توانند به ساختار و بافتار سطحی آن نیز آسیب بزنند. به این ترتیب با استفاده از اسپزی گفته شده می توان جلوی این ضایعه را گرفت.

وسیله دوم که به آن استمپ تمپر گفته می شود کارش این است که قطعات و پنل های بتن پلاک را فشرده می کند تا به این ترتیب چگالی آن افزایش یافته، فشردگی آن بیشتر شده و نفوذ پذیری آن کمتر شود. که به این ترتیب نه تنها قدرت وقوام بتن پلاک افزایش پیدا می کند بلکه باعث می شود که ذراتی مانند رطوبت یا آلودگی های دیگر داخل در آن نشوند.

اما وسیله دیگری که از ان نیز برای افزایش کیفیت سطحی بتن پلاک می توان استفاده کرد غلتک ها هستند. غلتک ها کارشان این است که بر روی سطح بتن پلاک حرکت می کنند و هر گونه غیر یکنواختی یا نا همواری را از بین می برند. اگر بخشی از بتن از لای درزها سطح بیرون زده باشد، این غلتک ها به خوبی می تواند کمک کند که آن ها مسطح شده و کاملا یکنواخت شوند.

همین ابزارها می توانند سبب شوند که بتن پلاک دارای کیفیت ظاهری و باطنی بسیار بالاتری نسبت به بتن پلاک تولیه گردد. به همین جهت همواره تکنسین ها و مجریان حرفه ای پس از انجام عملیات نصب بتن پلاک به سراغ استفاده از این ابزارها می روند تا به این طریق بتوانند به دو چندان کردن مرغوبیت بتن پلاک کمک کنند. به این ترتیب هم طول عمر آن افزایش پیدا می کند و هم اینکه راندمان بالاتری دارد.

البته نحوه به کارگیری و استفاده از این ابزار را می توانید از کارشناسان و متخصصان ما در هنزا پرس و جو کنید. به این ترتیب شما نیز می توانید سطوحی به زیبایی آنچه در صفحه بتن پلاک هنزا است داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *