همانطور که در نوشته “چرا جی اف آر سی / جی آر سی محبوب طراحان است؟” علت محبوبیت جی اف آر سی / جی آر سی را در بین طراحان بیان کردیم و دیدیم که دلیلش این است که انعطاف پذیری بلا در عین داشتن مقاومت خمشی و کششی مناسب است که باعث گردیده طراحان نما بتوانند طرح هایی خارق العاده و خلاقانه را برای ساخت نما در نظر بگیرند بدون آنکه دغدغه این را داشته باشند که آیا متریال ساخت نمای می تواند طرح مورد نظر ایشان را از کار درآورد یا خیر.

چرا که جی اف آر سی / جی آر سی ظرفیت آن را دارد که طراحی های با ظرافت و پیچیدگی بالا را به راحتی بر روی آن اعمال کنیم و به خوبی جوابگو باشد. و تفاوتی هم ندارد که طرحی که قصد دارید بر روی قطعات جی اف آر سی / جی آر سی پساده سازی کنید دارای بخش های مشبک، خمیده و منحنی و یا کاملا نازک باشد، چرا که وجود الیاف شیشه در شاکله بتن جی اف آر سی / جی آر سی سبب گردیده که به خوبی بتواند منعطف شود و هر گونه طرحی را به خوبی پاسخگو باشد.

آیا پنل جی اف آر سی / جی آر سی قابل جایگزینی است؟

اما همانطور که می دانید به هر حال وقتی شما نمای یک سازه را توسط جی اف آر سی / جی آر سی یا هر متریال دیگری می سازید، به علت آنکه در معرض عوامل بیرونی انند آب و هوا و گرد و خاک و باد و مواد شیمیایی موجود در هوای اطراف است، می تواند دچار آسیب و خرابی گردد که اختصاصی به جی اف آر سی / جی آر سی ندارد. بلکه ممکن است ضربات خارجی و یا حتی زلزله یا دیگر عوامل جوی باعث تخریب بخش هایی از نما گردد.

پس مسئله دیگری در اینجا اهمیت خود را نشان می دهد و آن اینکه اگر نمای ساختمانی که از جی اف آر سی / جی آر سی ساخته شده باشد، دچار خرابی گردد به چه شکل می توان آن را تعمیر، مرمت یا بازسازی نمود. آیا فرآیند پیچیده، پر زحمت، پر هزینه و زمان بری است یا خیر. در مقایسه با دیگر متریال ها و موادی که جهت ساخت نمای ساختمان به کار می روند، جی اف آر سی / جی آر سی چه جایگاهی در این مورد به خود اختصاص می دهد.

این ها سوالاتی است که برای به کار گیری هر متریال ساختمانی و از جمله جی اف آر سی / جی آر سی به ذهن شما خواهد رسید. اما نکته مثبتی که جی اف آر سی / جی آر سی دارد و شاید کمتر بتوان در مصالحی دیگر غیر از جی اف آر سی / جی آر سی آن را مشاهده کرد این است که جی اف آر سی / جی آر سی به صورت پنل های مجزا ساخته می شود به همین جهت شما می توانید در صورت خراب شدن یکی از پنل ها، به راحتی آن را با یک پنل نو و سالم تعویض کنید.

برای این کار می توانید با مشاوران هنزا تماس بگیرید که روند تعمیر و مرمت جی اف آر سی / جی آر سی را برای شما شرح دهند. نمونه هایی که در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا موجود است نیز می تواند نشانه های خوبی برای این امر به شما ارائه دهد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *