پس از آنکه در نوشته “آشنایی با آجر ماسه آهکی” از مجموعه مقالات کارشناسان هنزا در راستای آشناسازی هموطنان گرامی با انواع محصولات و مصالح ساختمانی، در این نوشته می خواهیم به معرفی یکی دیگر از مصالح ساختمانی کاربردی از منظر متخصصان هنزا بپردازیم. که این محصوب ملات آماده یا خشک نام دارد. که به گفته کارشناسان هنزا به آن ملات نیمه آماده نیز گفته می شود.

همانطور که با پیگیری مقالات هنزا دریافته اید، ملات ها نقشی عمده در فرآیند ساخت یک پروژه عمرانی دارند و به قول کارشناسان هنزا در حکم چسب برای کنار هم قرار دادن مصالح ساختمانی عمل می کنند. معمولا این ملات معمولا با توجه به مورد استفاده و با بهره مندی از سیمان و سنگدانه ها و آب و سایر افزودنی ها در محل کارگاه ساخته شده و در محل مناسب به کار گرفته می شود. اما به بیان کارشناسان هنزا ملات آماده و خشک قدمی جدید در به کارگیری ملات می باشد.

ملات خشک و نیمه آماده

در تولید ملات نیمه خشک، همانطور که متخصصان هنزا می گویند، از اندودهای بیرونی و داخلی ساختمان و همچنین ملات هایی که جهت کف سازی و بنایی به کار گرفته می شود، استفاده می شود. این مواد و افزودنی ها در کارخانه با ترکیب یکدیگر و با درصدهای استاندارد توزین شده و خشک شده و ملات خشک و آماده را تهیه و بسته بندی می کنند.

کارشناسان هنزا مزیت تولید و استفاده ملات نیمه آماده را نه تنها سرعت و آسانی استفاده و اجرای ان می دانند، بلکه از آن جهت که افزودنی های مختلف با درصد مناسب و استاندارد با یکدیگر مخلوط می شوند، کیفیت بسیار بهتری نیز دارد.

در تولید ملات نیمه آماده از الیاف و ماسه و انواع سیمان های ترکیبی و پرتلند به همراه مواد افزودنی شیمیایی، پلیمری، آهک و همچنین مواد معدنی مانند پوزولان ها استفاده می شود. برای اطلاع بیشتر با این محصول جدید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و یا به صفحه محصولات هنزا سری بزنید و با انواع مصالح ساختمانی تولیدی شرکت گام آبی فردا آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *