آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید یک شبکه توری با طول تقریبا 8 متر است که از شبکه های شیشه ای پنج در پنج میلی متر از الیاف شیشه تهیه شده و حدود کمتر از یک متر عرض آن می باشد. این پارچه مشبک به عنوان پوشش پشتوانه برای جی اف آر سی GFRC استفاده می شود تا به این طریق بتواند در نواحی حساس و بحرانی که احتمال فشار بیشتری وجود دارد یا مقاومت آن کمتر است، بتن را تقویت و تسلیح بیشتری کند.

به این ترتیب شما در هر منطقه ای از سطوح جی اف آر سی GFRC تولیدی که فکر می کنید نیاز به تقویت و استحکام بیشتری وجود دارد می توانید از این پارچه استفاده کنید. این پارچه پنج میلی متری حتی مقاومت بیشتری از یک پارچه 10 میلی متری معمولی ایجاد می کند.

البته توجه داشته باشید که اندازه پنج میلی متری شبکه ها می تواند تغییر کند. و با توجه به میزان استحکام مورد نیاز شما در جی اف آر سی GFRC می تواند از پنج میلی متر کوچکتر و یا بزرگتر باشد. این پارچه ها مانند فولادهای تقویت کننده در پنل های پیش ساخته جی اف آر سی GFRC مورد استفاده قرار می گیرند. و آن را در جایی که فشارهای کششی واقع می شود قرار می دهید.

پارچه های شیشه ای AR برای جی اف آر سی GFRC

برای قطعات و پنل های معمولی جی اف آر سی GFRC این پارچه ها را نزدیک سطح پایینی قرار می دهند و برای تکیه گاه ها، پارچه را نزدیک سطح بالایی قرار می دهند. البته استفاده از این پارچه های مقاومتی به معنی بی نیاز بودن از استفاده از الیاف در جی اف آر سی GFRC نیست. بلکه این پارچه ها در داخل پوشش های حمایتی جی اف آر سی GFRC قرار داده می شوند. در واقع هر لایه از این پارچه ها به یک لایه پوششی بتن چسبیده شده و استفاده می شوند.

نمونه های کاربردی جی اف آر سی GFRC را در پروژه های مختلف توسط تیم هنزا می توانید در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مشاهده نمایید. و برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان و کارشناسان ما دراین زمینه تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *