درباره بتن پلاک در چند نوشته به تفصیل سخن گفتیم و همان طور که دیدید این محصول دارای فواید و امتیازاتی است که باعث شده نسبت به سایر کفپوش هایی که برای پیاده رو ها، پارکینگ ها و یا مسیرهای داخل پارک ها و باغ ها استفاده می شوند، بتن پلاک سرآمدتر باشد و مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد. برای اینکه بدانید چطور شده که محصولی مانند بتن که معمولا برای محکم سازی ساختمان ها به کار می رود، امروزه برای پوشش کف نیز استفاده می گردد باید ابتدا به بررسی ویژگی های بتن پلاک بپردازید.

یکی از این ویژگی ها که اهمیت زیادی دارد و بتن پلاک هم از آن بهره مند است طول عمر بالای این محصول می باشد. چنانچه می دانید طول عمر بالا هم از جهت اقتصادی و هم از لحاظ مصرف انرژی برای همه سازه ها و محصولاتی که در ساخت و ساز یا زمینه های دیگر به کار گرفته می شوند، حائز اهمیت است.

دلایل گسترش استقبال از بتن پلاک

اگر بتن پلاک یا سایر محصولاتی مورد استفاده بتوانند مدت زمان زیادی بدون آنکه کیفیت خود را از دست بدهند، یا دچار رنگ پریدگی شوند و یا دچار خوردگی و صدمه شوند، همچنان مثل روز اول پا بر جا بمانند به این معنی است که شما نیاز به بازسازی یا تعمیر یا تعویض بتن پلاک ندارید و یا اینکه می توانید این کار را در زمان های بسیار طولانی انجام دهید. پس استفاده از بتن پلاک از لحاظ هزینه های اقتصادی ای که باید برای زیبا و پا بر جا بودن سازه های ساختمانی پرداخته شود، کمک زیادی به مالکان و صاحبان سازه ها می کند.

اما چرا بتن پلاک دارای چنین دوام و ماندگاری بالایی است و ترکیب این سازه به چه گونه است که با اینکه به طور مداوم بر روی آن پیاده روی می شود و مورد ضربه قرار می گیرد و علاوه بر آن در معرض آب و هوای محیط بیرون قرار دارد که عوامل تخریبی زیادی می تواند برای یک سازه داشته باشد، می تواند برای زمانی طولانی با قدرت و استحکام مانند روز اول باشد. برای اینکه درباره خواصی از بتن پلاک که برای به دست آوردن این ویژگی به آن کمک می کنند بیشتر بدانید، به مقاله “دلیل طول عمر بالای بتن پلاک” مراجعه کنید.

البته بتن پلاک هر چند در محیط بیرون ساختمان معمولا مستقر است و برای پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای کف آپارتمان یا پارکینگ هم در مواقعی طراحان استفاده از بتن پلاک را پیشنهاد می کنند. به همین جهت یکی از فاکتورهایی که برای انتخاب این سازه باید مد نظر مهندسان و معماران قرار داشته باشد، مقاومتی است که بتن پلاک می تواند در مواقع آتش سوزی و حرارت های بالا از خود نشان دهد. البته بنابر آنچه در نوشته “مقاومت بتن پلاک در برابر آتش سوزی” ذکر شد، از این جهت نباید نگرانی داشت.

چرا که بتن پلاک به خوبی می تواند در برابر آتش سوزی از خود مقاومت به خرج دهد و نه تنها حرارت بالا را به خوبی تحمل می کند بلکه با توجه به ساختار متراکمی که دارد مانع از انتسار شعله نیز می گردد که این بحث را بهتر است با کارشناسان و متخصاان هنزا دنبال کنید. البته می توانید در این راستا سری هم به صفحه بتن پلاک هنزا بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *