فرنیچرهای بتنی هنزا

در نوشته “دلایل استفاده از بتن اکسپوز در مراکز درمانی” با گستردگی کاربرد بتن آشنا شدیم. اما مسئله این است که کارکرد این محصول را نباید محدود به مواردی بدانیم که پیش از این با آن آشنا شده ایم. در این نوشته قصد داریم که شما را با سازه های جدیدی که از بتن ساخته می شوند و کاربرد آن ها رو به گسترش است آشنا سازیم که عبارت است از فرنیچرهای بتنی که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

  1. نمونه هایی از فرنیچر بتنی هنزا
  2. نکاتی درباره نحوه استفاده از فرنیچر بتنی در ساختمان
  3. جمع بندی

نمونه هایی از فرنیچرهای بتنی هنزا

مدت زیادی نیست که بتن به عنوان متریالی شناخته می شود که در فضای آشپزخانه ها، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و حتی اتاق خواب به چشم می آید. و دلیل این امر طراحی و تولید انواع فرنیچر بتنی است که دو نمونه آن عبارتند از:

 

1.      میزهای کناری بتنی یکی از انواع فرنیچر بتنی است که کوچک و انطباق پذیر با فضاهای مختلف است که می توان از نمونه با قفسه و نمونه بدون قفسه آن استفاده نمود.

2.      میزهای قهوه خوری بتنی که می توان از آن ها در اتاق نشیمن بهره برد که می توانید برخی نمونه های آن را در صفحه مبلمان بتنی هنزا مشاهده نمایید.

 

نکاتی درباره نحوه استفاده از فرنیچرهای بتنی در ساختمان

در این قسمت به نکاتی که جهت برخورداری از این محصول به بهترین وجه باید انجام دهید و نکاتی که نباید انجام دهید اشاره می کنیم.

1.      از کوچک شروع کنید. برای اینکه تناسب محیط خود را با فرنیچر بتنی بسنجید می توانید این کار را با یک قفسه کتاب یا پایه چراغ بتنی شروع نمایید. برای به دست آوردن ایده های مطلوب در این رابطه می توانید به مقاله “ایده های خلاقانه برای ساخت فرنیچر بتنی” نیز مراجعه فرمایید.

2.      باید توجه کنید که صندلی های بتنی برای نشستن های طولانی مدت طراحی نشده اند. بنابراین نباید پیش بینی یک صندلی راحتی را از آن داشته باشید.

3.      می توانید برای ایجاد یک تغییر بزرگ از یک فرنیچر بتنی برجسته استفاده کنید که دارای شکل و طرحی خاص باشد. البته منظور از برجسته بودن، لزوما بزرگ بودن نیست. بیشتر مقصود داشتن طرحی خاص و خیره کننده است که سایر عناصر محیط را تحت تاثیر قرار دهد.

جمع بندی

بنابراین باید فرنیچر بتنی را به عنوان یک سازه نوظهور غنیمت بدانیم و درصدد باشیم که نکات و ملاحظاتی را هنگام استفاده از این محصول به کار ببندیم که با دکوراسیون و کاربری ساختمان و بخش های مختلفی که سازه را به کار می بندیم، تناسب داشته باشد. برای آنکه بتوانید بیشترین هماهنگی را با بهره مندی از این محصول برای ساختمان خود به ارمغان آورید، کافی است با طراحان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

1.      آیا استفاده از فرنیچر بتنی ایده خوبی برای محیط های بیرونی است؟

پاسخ: به دلیل خواص مقاومتی بتن در برابر آب و هوای بیرونی و همچنین پایداری در برابر نفوذ آب و رطوبت، می توان آن را گزینه مطلوبی برای فضاهای باز دانست.

2.      چه نوع بتنی برای استفاده در ساخت فرنیچر بتنی مطلوب است؟

پاسخ: استفاده از بتن کاهنده آب برای مقابله در برابر نفوذ رطوبت مناسب است. البته فرنیچر بتنی هنزا با بهره مندی از بتن الیافی جی اف آر سی GFRC بهترین متریال را برای ساخت این محصول فراهم آورده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *