استفاده از بتن اکسپوز در مناطق گرم

یکی از فاکتورهای موثر بر کیفیت مصالح ساختمانی تناسب آن ها با آب و هوای محیطی است که به کار گرفته می شوند. در مقاله “استفاده از بتن اکسپوز در مناطق سرد” دیدیم که این محصول با وجود عوارضی که ممکن است هوای سرد برای مصالح بتنی داشته باشد، به دلیل استفاده از مواد افزودنی کمک کننده می تواند پایداری مناسبی در هوای سرد داشته باشد. حال در همین راستا در این نوشته قصد پاسخ به این پرسش را داریم که استفاده از بتن اکسپوز در مناطق گرم، چه مشخصاتی دارد.

  1. مقایسه کاربرد بتن اکسپوز در مناطق گرم با دیگر مصالح ساختمانی
  2. مزایای بتن اکسپوز در هوای گرم و مرطوب
  3. جمع بندی

مقایسه کاربرد بتن اکسپوز در مناطق گرم با دیگر مصالح ساختمانی

در مقایسه با دیگر مواد ساختمانی می توان بتن نما را یکی از مصالح مورد علاقه برای استفاده در مناطق گرم دانست. ویژگی های این محصول به طور کلی عبارت است از:

1.      این محصول می تواند در دماهای بالا و همچنین مواجهه با تابش مستقیم نور خورشید عملکرد خوبی داشته باشد.

2.      اگر به درستی از بتن اکسپوز مراقبت و نگهداری شود، می تواند برای چند دهه پایدار بماند.

در رابطه با چگونگی نگهداری این محصول دو نکته لازم به ذکر است. اول: این محصول بر خلاف برخی از مصالح نماساز رقیب نیاز به مراقبت زیادی ندارد. دوم: می توانید جهت آشنایی با فرآیند نگهداری از این محصول به مقاله “محافظت از بتن اکسپوز در پاسیو و کفپوش” مراجعه نمایید.

استفاده از بتن اکسپوز در مناطق گرم

مزایای بتن اکسپوز در هوای گرم و مرطوب

شرکت های سازنده این محصول بر ویژگی های خاص این محصول به دلیل تحمل آن در برابر دماهای بالا تاکید ویژه دارند. در مناطقی که برای چند ماه از سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند، حتما استفاده از این متریال توصیه می شود. به دلایل زیر:

1.      طول عمر بالا: یک سطح ساخته شده از بتن اکسپوز می تواند به مدت 30 الی 40 سال در آب و هوای گرم دوام داشته باشد. که این مدت زمان برای پایداری یک مصالح ساختمانی، زمانی ایده آل است.

2.      نیاز به مراقبت پایین: که در بخش قبلی به آن اشاره شد و دلیل عمده آن عبارت است از اینکه این محصول معمولا نیاز به تعمیر و یا جایگزینی نخواهد داشت که غالبا هزینه بالایی روی دست مالکان ساختمان ها می گذارند.

3.      نظافت آسان: این هم از دیگر فواید بتن اکسپوز است به طوری که می تواند شستشوی آن با فشار اگر هر چند سال یکبار صورت پذیرد، می تواند سطوح شما در در یک وضعیت زیبا و بدون آلودگی حفظ نماید. برای مشاهده برخی از نمونه های اجرایی این محصول زیبا می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

4.      عدم نیاز به درزبندی مجدد: با اینکه برخی دیگر از محصولات ساختمانی ممکن است در فصول گرم  نیاز به آب بندی و درزبندی مجدد داشته باشند ولی در مورد بتن نما اینگونه نیست.

استفاده بتن اکسپوز در مناطق گرم

جمع بندی

بنابراین کارآیی بتن اکسپوز در فصل های گرم سال و یا مناطقی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند، کاهش پیدا نمی کند و با توجه به کاهش کارآیی مصالح ساختمانی رقیب، می توان همچنان این محصول را به عنوان گزینه ای برتر برای کاربرد در این مناطق به حساب آورد. شما می توانید برای به کارگیری بتن نما در محیط و مناطق گرم، با مشاوران و کارشناسان ما در هنزا مشورت نمایید.

سوالات متداول

1.      آیا استفاده از بتن اکسپوز در مناطق گرم دارای محدودیت در طراحی است؟

پاسخ: خیر؛ می توان این محصول را حتی در مناطق گرم در تنوعی از طرح های انتخابی و رنگ های مختلف تولید نمود و به کار بست.

2.      چرا استفاده از این محصول در فضای گرم برای کفپوش ها نیز مناسب است؟

پاسخ: زیرا سایر مصالح ساخت کفپوش ممکن است دچار تغییر فرم شوند. ولی این محصول ظرفیت وزن بالایی دارد و می تواند وزن وسایل نقلیه حمل بار سنگین را نیز تحمل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *