[box] از جمله ویژگی های جالب توجه دیگر برای بتن اکسپوز آن است که اگر برای پوشش سطوح در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد، مانع از رشد خزه ها و علف های هرز می شود و به این ترتیب برای استفاده در فضای داخلی ساختمان ها گزینه ای بسیار مفید و کاربردی است.[/box]

بتن اکسپوز محصولی نوین جهت پوشش سطوح ساختمانی است که از جنبه ها و زوایای مختلف قابل بررسی است؛

  1. از لحاظ محل کاربرد می توان این محصول را در سطوح مختلف از جمله نمای ساختمانی و همچنین پوشش کف به کار گرفت.
  2. از لحاظ روش اجرا نیز به چند شیوه می توان آن را پیاده سازی کرد که می توانید جهت اطلاع از جزئیات بیشتر در این رابطه به مقاله “بتن اکسپوز را به دو روش اجرا می کنند” مراجعه نمایید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از ویژگی های این محصول بپردازیم. شما می توانید در نوشته “ماندگاری و دوام از مشخصات بتن اکسپوز است” با مشخصه ای دیگر از آن آشنا شوید.

مقاومت بتن اکسپوز در برابر رفت و آمد

گزینه ای بسیار محکم، قدرتمند و ایمن برای پوشش و دکور سطوح استفاده از پنل های بتن اکسپوز است که شما می توانید در سطوحی که رفت و امد در آن برقرار است، آن را به کار بگیرید. مانند:

  1. پاسیوها
  2. پیاده روها
  3. مسیرهای ماشین رو داخل فضای حیاط خانه (driveway)

بتن اکسپوز ؛ مقاوم در برابر رفت و آمد و لغزش

پنل های این محصول به گونه ای ساخته می شوند که می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. به همین جهت رفت و آمد برروی آن ها باعث فرورفتگی، شکست و یا آسیب به کف نمی شود. در ضمن استفاده از این محصول می تواند برای هر محیطی پیشنهاد گردد. در محیط های عمومی و پر رفت و آمد نیز می توان برای پوشش کف از بتن اکسپوز استفاده نمود.

مقاوم در برابر لغزش (slip-resistant)

بتن اکسپوز به دلیل آنکه اصطکاک کافی را برای عبور و مرور پیاده رو ها با کفش آن ها ایجاد می کند باعث می شود کسانی که بر روی آن راه می روند دچار لغزیدن یا سر خوردن نشوند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که سن های بالاتری دارند و یا کودکان می تواند بسیار ایمن باشد.

بتن اکسپوز؛ یک راه حل عملی

بتن اکسپوز؛ یک راه حل عملی

استفاده از این نوع مصالح برای پوشش سطوح به دلیل برخی ویژگی هایی که دارد و مزیت هایی که ارائه می دهد، از لحاظ عملی بسیار به صرفه تر از گزینه های دیگر است. از جمله این ویژگی ها عبارتند از:

  1. بتن اکسپوز باعث ایجاد کفپوشی می گردد که دارای جذابیت های ظاهری است. شیک و مدرن است به طوری که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.
  2. منظره ای که با استفاده از این محصول می توانید به سطح مورد نظر خود ببخشید، منظره ای طبیعی است و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری در مقایسه با دیگر کفپوش ها خواهد داشت و به نوعی موجب صرفه جویی در هزینه در بلند مدت می گردد.
  3. از لحاظ بهداشتی، بتن اکسپوز یک متریال پاک و بهداشتی به شمار می آید و برای تمیز کردن آن تنها نیاز به پاک کردن دوره ای سطح دارید. بنابراین پاک سازی آن عملیات پیچیده ای نیست و نیاز به پاک کننده های خاصی ندارد.
  4. از جمله ویژگی های جالب توجه دیگر برای بتن اکسپوز آن است که اگر برای پوشش سطوح در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد، مانع از رشد خزه ها و علف های هرز می شود و به این ترتیب برای استفاده در فضای داخلی ساختمان ها گزینه ای بسیار مفید و کاربردی است.

سوالات متداول

  1. ویژگی های طراحی بتن اکسپوز چیست؟

پاسخ: این محصول نه تنها طول عمری بلند دارد بلکه دارای طیف گسترده ای از امکانات طراحی است که طراحان می توانند نهایت بهره برداری را از آن بکنند. از جمله می توان به تنوع رنگ و تنوع بافت در آن اشاره کرد که به این ترتیب هر طراحی می تواند برای هر پروژه ای طرحی منحصر به فرد را مطابق با میل و در خواست مالک پروژه ارائه دهد.

  1. در ساخت بتن اکسپوز برای پوشش کف از چه افزودنی هایی می توان استفاده نمود؟

پاسخ: از جمله موادی که به عنوان افزودنی برای پوشش کف می توان به این محصول اضافه نمود سنگ دانه های تزئیینی است. این سنگدانه ها در اندازه های کوچک و رنگ های متنوع می توانند شکلی فوق العاده زیبا به سطح مورد نظر شما ببخشند و علاوه بر آن می توانند باعث متمایز شدن طراحی کفپوش شما گردند.

  1. استفاده از کارشناسان مجرب در ساخت بتن اکسپوز چه اهمیتی دارد؟

پاسخ: حتی اگر بهترین متریال ها و با کیفیت ترین سنگ دانه ها را به کار ببرید ولی در ساخت بتن اکسپوز از افراد مجرب و متخصص بهره مند نباشید، ممکن است طراحی و شکل نهایی کار مطلوب نباشد. به همین جهت استفاده از متخصصان با تجربه به شما کمک می کند که رویای خود را به واقعیت بپیوندید. برای این منظور به شما پیشنهاد می شود که در استفاده از این محصول حتما با کارشناسان و تکنسین های ما در هنزا تماس[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button] حاصل نموده و از تجارب و دانش آن ها بهره مند گردید.

مقاومت بتن اکسپوز در برابر رفت و آمد

در مقاله “طراحی و مدیریت ساخت بتن اکسپوز” می توانید بیشتر درباره طراحی این محصول بخوانید و برای مشاهده بهترین نمونه های اجرایی از این محصول می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و ایده های تازه و بی نظیری را به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *