یکی از مواردی که در نوشته پیشین به آن پرداخته شد بحث از این بود که اگر بخواهیم طرح کفپوش سنگی را با سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی ایجاد کنیمف لازم است که برای پر کردن فواصل بین قطعات از طراحی های خلاقانه بهره ببریم که در نوشته “فاصله قطعات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی را چگونه پر کنیم؟” به چند مورد از آن ها اشاره کردیم. در این نوشته بحث را در چند عنوان ادامه خواهیم داد.

ترکیب کردن قطعات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی با اندازه های مختلف

در بحثی که در نوشته قبل داشتیم، دیدیم که قطعات و پنل های استفاده شده برای پوشش کف در اندازه ای یکسان بودند ولی در این قسمت این نکته را مد نظر قرار می دهیم که لازم نیست برای پوشش کف به وسیله سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی از قطعات در یک اندازه استفاده کنیم، بلکه می توان قطعاتی با اندازه های مختلف را با هم ترکیب نمود و این ترکیب با طراحی خاص باید همراه باشد.

راهکارهای خلاقانه در ساخت سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی

نکته جالب توجه در تولید قطعات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی این است که می توان آن را بدون محدودیت در هر ابعادی و با هر شکلی تولید نمود. و همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است این قابلیت می تواند دست طراحان را باز بگذارد که با ترکیب شکل ها و اندازه های متنوع سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی خلاقیت خود را نمایش داده و طرح های زیبا بیافرینند.

نوآوری هایی که طراحان می توانند در طراحی سطوح مختلف پوشیده شده توسط سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی ارائه دهند، می توانند هر بیننده ای را جذب خود کند. ما دوست داریم که بتوانیم پاسیوهایی را ببینیم که از فرمت قطعات بزرگ سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی در ترکیب با پنل هایی با سایزهای تنطیم شده مختلف ساخته شده اند. اگر بتوانیم سایزهای کوچک و بزرگ را به خوبی با هم ترکیب کنند، نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

نکته دیگر آن است که می تان از پنل های مستطیل شکل سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی استفاده نمود. این قطعات و تایل ها می توانند در ابعاد نرمال و معمولی تولید شده و به رنگ سفید برنجی باشند. علاوه بر آن لبه های کار اهمیت بالایی دارد. یعنی می توان لبه های را به گونه ای خاص تر طراحی نمود که بتواند برای ما جلوه خاص تری را هدیه کند. همه این ها بستگی به طراح سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارد که شما برای ساخت کفپوش از آن بهره مند هستید.

ترکیب کردن قطعات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی با اندازه های مختلف

از سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی با شرایط و ویژگی های ذکر شده در بالا می تواند در تمام محوطه های بیرونی که برای نشیمن استفاده می شود، بهره برد که نمونه ای از آن در تصویر آورده شده قابل مشاهده است. البته همانطور که گفته شد این تنها نمئونه ای است و محدودیت از لحاظ شکل و رنگ در آن مطرح نمی باشد.

معمولا طراحان برای آن که بتوانند در طراحی یک فضا، ویژه باشند و فضای طراحی شده آن ها مشابه دیگر فضاها نباشد بلکه بتواند یک خصوصیت ممتاز را ارائه دهد، از بداعت هایی در این زمینه بهره می برند. به عنوان مثال می توان به چند نمونه از این نوآوری ها در طراحی یک سطح با سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی اشاره نمود:

  1. طراحان فضای سخت مقداری چیز اضافه به اطراف و کناره های حساط اضافه می کنند و این کار با قطعات نصب سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی که توسط چمن های سبز و شاداب و سرسبز در لا به لا و اطراف آن زیبا شده است، صورت می گیرد. نمونه های بسیاری از این مدل را ممکن است در برخی حیاط ها دیده باشید.
  2. نمونه دیگر از این خلاقیت آن است که قطعات بزرگ سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی را با آجرهای قرمز کفپوش در اندازه های کوچک ترکیب کنند.

معمولا ترکیب آجر و بتن به طور کلی ترکیبی عالی است که هم جذاب و چشم نواز است و هم می تواند مجموعه را از یکنواختی خارج کند که دلیل آن به بافت و روحیه این دو متریال بر می گردد. چرا که سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارای بافت و رنگ سرد می باشد که هر چند در برخی موارد بسیار مورد استقبال است و به دلیل همین ویژگی کسانی که به دنبال طراحی های مدرن و صنعتی می گردند، خواستار استفاده از آن هستند ولی در برخی موارد افرادی می خواهند که این خصوصیت را تعدیل کنند.

یعنی در مواردی که استفاده از سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی ممکن است یکنواختی و سردی را به همراه داشته باشد استفاده از المانی که دارای رنگ و بافتی گرم باشد می تواند در کنار آن ترکیبی بسیاز جذاب را خلق کند که هیچ کدام از آن ها به تنهایی نتوانند توانست آن را به وجود بیاورند اما کنتراست میان آن ها می تواند چنین چیزی را به وجود آورد.

البته شما بهتر است برای آشنایی بیشتر با راهکارهای خلاقانه طراحان نگاهی به صفحه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی هنزا داشته باشید که می تواند در کنار مشاوره با متخصصان و طراحان ما در هنزا به شما ایده هایی بدیع و نو در این رابطه ارائه نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *