همانطور که در نوشته “بتن اکسپوز، نیاز معماران را برآورده می کند” بیان شد، امروزه دیگر بتن را صرفا برای محکم سازی سقف ها و ستون ها به کار نمی برند، بلکه می توان از آن به عنوان یک نما پوش زیبا و با دوام بهره برد که به این محصول و کارکرد بتن، بتن اکسپوز یا بتن نما گفته می شود.

همچنین در نوشته “مواد ترکیبی و شرایط اختلاط بتن اکسپوز” اشاره شد که برای دستیابی به تبن اکسپوز مطلوب که بتواند طول عمر بالایی داشته و در برابر عوامل ایجاد خرابی و نقص مقاومت کند، باید در ترکیب بتن دست برد و تغییراتی در نسبت اجزا و افزودنی های جدید به آن افزود.

همانطور که در تولید بتن معمولی که روی آن را با مصالح دیگر می پوشانند، رایج است، برای تولید بتن نما نیز برخی شرایط استاندارد تعیین شده که رعایت آن ها ضروری است. این فاکتورها عبارتند از:

– کلاس مقاومت مینیمیال

– نسبت ماکزیمم آب به سیمان

– حداقل میزان سیمان

شرایط استاندارد تولید و اجرای بتن اکسپوز

علاوه بر محدودیت های فنی، از نقطه نظر زیبایی شناختی نیز باید بتن نما برخی فاکتورها را لحاظ کند که این فاکتورها عبارتند از:

– رنگ: تونالیته و یکپارچگی

– ساختار: در سطح بتن، تخلخل، ترک و شکاف وجود نداشته باشد.

– مقاومت نسبت به جریان آب و شرایط سخت جوی و آب و هوایی.

دستیابی به سطح بتن اکسپوز با دوام و زیبا به دو مجموعه شرایط نیازمند است که یک مجموعه آن به بتن به عنوان یک مصالح ساختمانی مربوط است و بخش دوم به توجه به تکنولوژی اجرایی بتن نما مربوط می باشد.

هنگامی که در حال آماده سازی مخبوط بتن اکسپوز هستیم، شرایط بیشتری خود را تحمیل می کنند که شامل اجزا، دستورالعمل، کنترل کیفیت و همچنین حمل و نقل می باشد.

در واقع در تمام مسیر تولید بتن اکسپوز از انتخاب مواد اولیه و ترکیب آن ها تا انتقال آن ها به محل پروژه و نصب و اجرای آن، شرایط و استاندارهایی وجود دارد که رعایت آن ها می تواند زیبایی، دوام و استحکام بتن اکسپوز به کار رفته را افزایش دهد که برای آشنایی بیشتر با این شرایط می توانید به کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مراجعه کنید و همچنین نمونه های اجرا شده بتن اکسپوز را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *