با مطالعه “بررسی بتن اکسپوز از زوایای گوناگون” به این مسئله واقف خواهید شد که برای آنکه بتوانیم سنجش و ارزیابی مناسبی نسبت به هر محصولی داشته باشیم اگر تک بعدی به آن نظر کنیم، نخواهیم توانست به اطمینان برسیم که بررسی ما دقیق و جامع است. در رابطه با بتن اکسپوز به همین دلیل تصمیم بر این شد که آن را از جنبه های متنوعی مورد نظر قرار دهیم و ویژگی های آن را از هر جنبه لحاظ کنیم.

در این نوشته به ویژگی های بتن اکسپوز کفپوش خواهیم پرداخت. که یکی از جنبه های متنوعی است که همانطور که گفته شد قصد داریم مورد بحث و بررسی قرار دهیم. در اینجا به سه ویژگی مهم و اساسی در رابطه با بتن اکسپوز خواهیم پرداخت و تا آنجا که مجال باشد در مورد آن ها گفتگو خواهیم کرد.

الف) ویژگی اولی که بتن اکسپوزی که لازم است به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد این است که تا حد ضرورت و کفایت پر قدرت باشد. یعنی در مقابل نیروهای بالا، فشارهای زیاد و ضربه های حتمالی تاب و تحمل داشته باشد و به راحتی دچار ترک برداشتن و شکستن نشود. چرا که بتن اکسپوز که به عنوان کفپوش در یک محیط استفاده می شود، بر روی آن رفت و آمد اتفاق می افتد. این رفت و آمد می تواند رفت و آمدهای عابران پیاده باشد و یا وسایل نقلیه که بستگی به محل و موقعیت به کار گیری کفپوش بتن اکسپوز دارد.

سه ویژگی مهم بتن اکسپوز

بنابراین باید بتواند بارهای سنگین و ترافیک های زیاد را تحمل کند. برای دستیابی به این مقصود باید تا جای ممکن از پنل های بتن اکسپوز با مقاومت بالا استفاده نمود. هم مقاومت در برابر ضربه و هم مقاومت فشاری بالا بسیار اهمیت دارد. استفاده از بتن الیافی می تواند کمکی اساسی جهت بهبود قدرت پنل های بتن اکسپوز باشد.

ب) اگر شما از پنل های بتن اکسپوز بسیار پرقدرت و زیبا استفاده کنید ولی در طول زمان، قدرت خود را به تدریج از دست دهند، پس از مدتی باید به بازسازی و یا تعویض آن ها بپردازید و این مورد می تواند از لحاظ اقتصادی هزینه ساز باشد. به همین جهت دومین ویژگی که در ساخت بتن اکسپوز کفپوش مورد توجه است، ماندگاری بالای آن می باشد. هر چه دوام و طول عمر بتن اکسپوز بیشتر باشد برای مالکان آن از لحاظ مادی مقرون به صرفه تر است.

ج) نکته سوم به زیبایی بتن اکسپوز مربوط است. از لحاظ زیبایی نیز نباید از نظر دور داشت که انتظار ما این است که پس از مدتی از گذشت نصب این سازه ها همچنان آن ها بتوانند شکل و شمایل اولیه خود را به خوبی حفظ کنند. و با توجه به آنکه در معرض باد و باران و آفتاب و همچنین مواد شیمیایی و گرد و خاک موجود در فضا و محیط است، انتظار ما از بتن اکسپوز این است که روی آن جرم نگیرد و در مقابل آنکه پوششی بر روی آن قرار بگیرد از خود مقاومت نشان دهد.

این ها را می توان به عنوان سه ویژگی اساسی بتن اکسپوز کفپوش به حساب آورد. البته می توان از ویژگی های جزئی دیگری نیز نام برد که برای اطلاع از آن ها بهتر است با کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید. همچنین شکل و شمایل این محصول را می توانید در صفحه بتن اکسپوز هنزا تماشا نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *