نمای بتن اکسپوز یکی از نمای پر استقبال است. به خصوص اینکه می تواند سطحی صاف و صیقلی و یکپارچه در اختیار ما قرار دهد که چشمان بینندگان را به خود خیره کند. در واقع یک طراحی مینیمال محسوب می شود. به همین دلیل شیوه های متنوعی در نصب آن مورد بهره برداری قرار می گیرد که ما سعی کردیم دو شیوه اصلی در اتصال پنل های بتن اکسپوز به دیوار نما را خدمتتان معرفی نماییم.

شیوه اولی که به شیوه تر معروف است و در نوشته “روش دوغابی در نصب بتن اکسپوز” درباره آن توضیحاتی ارائه شد، روشی است که در آن برای متصل کردن تایل های بتن اکسپوز به دیوار مربوطه از دوغاب استفاده می شود. اما روش دیگری نیز برای این هدف در دسترس است که شیوه خشک است که خود دارای انواع و اقسامی می باشد و در این نوشته به چندی از آن ها اشاره می کنیم.

روش نصب خشک در نصب بتن اکسپوز

استفاده از یراق آلات و پیچ

در این روش که روشی مکانیکی است بر روی دیواری که قصد داریم پنل ها و قطعات بتن اکسپوز را نصب کنیم نبشی هایی قرار داده و سطح دیوار مربوطه را زیر سازی فلزی می کنیم. سپس با استفاده از ابزاری که به قسمت پشت پنل های بتن اکسپوز نصب می کنیم می توان بتن اکسپوز را به دیوار مربوطه و نبشی ها و زیرسازی فلزی که آماده کرده ایم پیچ کرد.

در این روش که کاملا مکانیکی است و از دوغاب یا هیچ چسبی استفاده نمی شود، نیاز به منتظر بودن برای خشک شدن ملات نیست و این شیوه نصب پنل های بتن اکسپوز کاملا تر و تمیز است و کثیفی هایی که ممکن است دوغاب یا چسب به همراه داشته باشد را به همراه ندارد ولی باید از محکم بودن اتصال و پیچ ها اطمینان حاصل کنیم.

این روش جزئیات و ظرایفی دارد که متخصصان و تکنسین های ما در هنزا در این رابطه می توانند شما را راهنمایی کنند. علاوه بر آنکه شما می توانید با مقایسه نمونه های متفاوت معرفی شده در صفحه بتن اکسپوز هنزا نمونه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *