پس از آنکه در نوشته “مواد سازنده جی اف آر سی / جی آر سی چیست؟” شناختی نسبت به متریال های سازنده جی اف آر سی / جی آر سی حاصل نمودیم، و دانستیم که الیاف شیشه در واقع المان اصلی این مصالح ساختمانی است. حال نوبت به این می رسد که ببینیم حضور الیاف شیشه توانسته چه خدمتی به جی اف آر سی / جی آر سی ارائه دهد و باعث چه بهبودها و تغییراتی در آن شده است.

پاسخ به این سوال را در واقع می توان در سه بخش ارائه نمود:

1-    ویژگی های شیمیایی

وجود الیاف شیشه از این جهت که خاصیت قلیایی و بازی دارد و به دلیل حضور سیلیس در ان می تواند مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی را در برابر چنین محیط های شیمیایی افزایش دهد و مانع از واکنش شیمیایی آن شود که می تواند باعث خوردگی و فرسایش محصول گردد.

افزودن الیاف شیشه چه کمکی به جی اف آر سی / جی آر سی می کند؟

2-  ویژگی های مکانیکی

در بعد مکانیکی، جی اف آر سی / جی آر سی به یمن اضافه شدن الیاف شیشه دارای مقاومت های بهتری شده است. یعنی مقاومت در برابر ضربه، مقاومت کششی و مقاومت خمشی این محصول تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کرده است و از این جهت جی اف آر سی / جی آر سی نسبت به بتن معمولی بسیار مقاوم تر و پایدارتر است.

3- ویژگی های فیزیکی

جی اف آر سی / جی آر سی از جهت ویژگی های فیزیکی و ظاهری نیز دارای سطحی صاف تر و صیقلی تر است که می تواند طراحی های متنوعی را به خود بگیرد و همچنین قابلیت رنگ آمیزی به رنگ های مختلف را دارد و به طور کلی جی اف آر سی / جی آر سی ظاهر و شکلی زیباتر و مناسب تر نسبت به بتن معمولی دارد.

این ها بخشی از ویژگی های خاص این محصول است که می توانید جهت آشنایی تفصیلی با آن ها با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا نیز تماس بگیرید و یا آنکه با صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا آشنا شوید تا بتوانید مقداری بیشتر درباره این محصول مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *