در گذشته بسیاری از کارهای ساختمانی مانند دیگر کارها به صورت دستی انجام می شده است. برای نمونه می توان به فرآیند کشاورزی در گذشته اشاره نمود که بسیاری از فعالیت های مراحل کاشت، داشت و برداشت با نیروی بدنی و به صورت دستی صورت می پذیرفته است ولی با پیشرفت علم و تکنولوژی برای هر کدام از مراحل کار دستگاه هایی اختراع شد تا این کار را به دوش بکشند. از این مثال که بگذریم و به سراغ مبحث ساختمان سازی بیاییم می بینیم که در اینجا نیز وضع به همین طور است که ما قصد داریم در این نوشته به موضوع کفسازی بتنی بپردازیم.

در کفسازی بتنی نیز یک روش سنتی وجود دارد که عبارت است از مخلوط کردن اجزای بتن و قالب گذاری در محل و بتن ریزی بر روی آن که این روش برای کفسازی بتنی در گذشته بسیار مرسوم بوده است. اما امروزه دو روش پیشرفته تر وجود دارد که می تواند با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری فرآیند کفسازی بتنی را به سرانجام برساند. یکی از این روش ها که در نوشته “مزیت انجام کفسازی بتنی با دستگاه” گفته شد، انجام عملیات کفسازی بتنی به وسیله دستگاه های مجهز و پیشرفته روز است.

کفسازی بتنی با پنل های پیش ساخته

در این روش انجام کفسازی بتنی با ترکیب دقق اجزا با نسبت های مساوی در همه حجم بتن و توزیع و بتن ریزی به همین منوال در سطح مورد نظر، سبب می شود که ریزدانه ها و سیمان به خوبی با هم مخلوط شده و سطحی یکدست و یکنواخت عرضه کنند که به همین دلیل همه بخش های سطحی آن دارای مقاومت و استحکامی یکسان می باشد. که بنابراین شاهد پایداری و ماندگاری بالای کفسازی بتنی انجام شده خواهیم بود. چرا که معمولا خرابی در صورتی اتفاق می افتد که بخشی از سطح بتن دارای قدرت کمتری باشد و نتواند در براب ضربه مقاومت کند.

روش دیگری که در کفسازی بتنی این روزها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و به خصوص شرکت های پیشرفته در زمینه ساخت و ساز به دنبال آن رفته اند، کفسازی بتنی با استفاده از پنل های پیش ساخته بتنی می باشد. که همانطور که قبلا اشاره کردیم در این زمینه شرکت گام آبی فردا گام های بلندی برداشته است و توانسته است که پروژه های بزرگی را به وسیله همین شیوه کفسازی بتنی انجام دهد. و برای این کار از پنل های پیش ساخته بتنی هنزا استفاده نموده است.

این شیوه اخیر یعنی استفاده از قطعات پیش ساخته برای کفسازی بتنی نسبت به روش دیگر که بتن ریزی در محل با استفاده از دستگاه های مجهز است، برتری هایی دارد که به چندی از آن ها اشاره می کنیم. اولا در روش کفسازی بتنی با استفاده از قطعات پیش ساخته، شما با مشکلات اجرای در محل مواجه نخواهید بود و وضعیت آب و هوا یا بارندگی و باد مشکلی برای شما ایجاد مخواهد کرد و کفسازی بتنی را مختل نمی کند.

مسئله دوم این است که کفسازی بتنی با استفادخ از قطعه های پیش ساخته دست طراحان و معماران را برای طراحی و رنگ آمیزی پنل ها بازتر می گذارد. البته موارد دیگری را نیز می توان به این لیست اضافه نمود که از شما می خواهیم برای کسب آگاهی درباره آن ها با محققان هنزا در ارتباط باشید. همچنین می توانید سری به صفحه کفسازی بتنی هنزا زده و با کارهای ما آشنا شوید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *