همانطور که می دانید برای آنکه پی یک ساختمان قوی و مستحکم باشد، از بتن در ساخت آن بهره می گیرند، علاوه بر آن همچنین در ساخت کف طبقات نیز بتن می تواند نقشی موثر و ویژه داشته باشد. دیوارهای حامل و ستون ها نیز از جمله جاهایی هستند که بتن در آن ها کاربرد دارد. در واقع می توان گفت که این محصول در هر بخشی که بارهای زیادی وارد می شود و نیازمند مقاومت بالا هستیم به کار می رود. در همه این بخش ها می توان از بتن الیافی استفاده کرد.

به این دلیل که بتن الیافی علاوه بر آنکه از لحاظ مقاومتی می تواند در هر قسمتی که بتن معمولی به کار رفته، به کار گرفته شود. علاوه بر آن می تواند نیروهای بیشتری را نیز تحمل کند. که به خاطر آن است که همانطور که قبلا گفته شد بتن الیافی دارای مقاومت و قدرت بیشتری نسبت به بتن معمولی است.

کاربردهای دیگر بتن الیافی

اما در این نوشته قصد داریم به برخی از دیگر کاربری های بتن الیافی بپردازیم. که این کاربری ها معمولا از آن جمله هستند که در بیرون از فضای ساختمانی قرار دارند. دلیل آن نیز این است که بتن الیافی دارای مزیت های گسترده ای است. که این مزیت های گسترده موجب شده استفاده های زیادی بتواند از آن به عمل آید.

مثلا می بینیم که پیاده رو ها را نیز از بتن الیافی پوشش می دهند، در مواردی که به تجهیزات و اماکن جنگی مربوط است مانند خاکریزها و یا اماکن ذخیره مواد منفجره، پوشش رودها، حتی پی ماشین آلات غول پیکر و یا دیواره سدها را نیز با استفاده از بتن الیافی پوشش می دهند.

پل ها، زیر گذرها و تونل ها نیز از جمله جاهایی هستند که گزینه مطلوب پوشش دیواره های آن ها بتن الیافی است. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای گسترده تر بتن الیافی می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه کنید. و یا اینکه با متخصصان و مشاوران ما در هنزا مشورت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *