بتن اکسپوز جزء مصالح ساختمانی نوین است و هر چند توانسته در مدت کوتاهی جایگاه خود را در میان سازندگان و طراحان ساختمان ها به دست آورد ولی شاید اشخاص بسیاری باشند که هنوز با بتن اکسپوز و کارکرد آن آشنا نباشند. این مقاله جهت آشنایی این دسته از افراد با این مصالح ساختمانی بسیار گرانقدر می باشد. همانطور که در مقاله “مزایای معماری بتن اکسپوز” گفته شد استحکام و قوام خاص بتن اکسپوز از جمله فاکتورهای مهم در گرایش به استفاده ازر این مصالح ساختمانی می باشد.

علاوه بر استحکام سازه که مقاومت کششی و فشاری بالای بتن اکسپوز آن را تامین می کند، زیبایی و چشم نواز بودن نیز از جمله عوامل تعیین کننده در انتخاب مصالح ساختمانی پوشاننده نمای ساختمان می باشد. در مقاله “موارد مورد نیاز برای نقش پذیری بتن اکسپوز” بیشتر با جلوه های زیبا و خیره کننده نمای بتن اکسپوز آشنا شدیم. همین امر سبب شده که کارآیی بتن اکسپوز تنها منحصر به نمای خارجی ساختمان ها نباشد و توانسته راه خود را به طراحی فضاهای داخلی نیز باز کند.

نمای بتن اکسپوز زیبا و مقاوم

باید توجه داشت که در ساخت بتن اکسپوز در واقع همان ترکیب و مواد اولیه بتن معمولی به کار گرفته می شود با این تفاوت که برخی مواد افزودنی جهت از بین بردن خلل و فرج و حفره های بتن و همچنین روان کننده هایی جهت افزایش سیالیت بتن به آن افزوده می شود به طوری که بتوان از بتن حاصله در نمای یاختمان بهره برد.در ادامه می خواهیم شما را با چند امتیاز و ویژگی بتن اکسپوز ک هممکن است با آن آشنا نباشید، آشنا کنیم؛

– در وهله اول این امر قابل توجه است که بر خلاف برخی تصورات بتن اکسپوز صرفا کارکرد خارجی ندارد و همانطور که ذکر شد می توانید برای پوشش نمای دیوارهای داخلی ساختمان نیز از آن بهره مند شوید.

– بتن اکسپوز در فرآیند ساخت و تولید آب بندی شده و حفره ها و سوراخ های آن پر می شود به ترتیبی که در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشد. چرا که اگر آن را جهت پوشش نمای بیرونی ساختمان به کار ببریم باید که توانایی مقاومت و نفوذ ناپذیری در برابر باران و رطوبت را داشته باشد. چرا که در غیر این صورت دچار تغییر شکل و فرسایش می گردد. بنابراین به جهت مقاومت بتن اکسپوز در برابر آب و رطوبت، می توان از این مصالح ساختمانی در دیواره استخرها و منابع نگهداری آب استفاده کرد.

– بتن اکسپوز با توجه به زیبایی و یکپارچگی ظاهری که دارد دیگر نیازی به پوشش با سایر مواد و مصالح ساختمانی ندارد. لذا برای پوشش نمای ساختمان ها و مجتمع های عظیم کاربرد زیادی دارد.

– چنانچه در نوشته “همه چیز در مورد بتن اکسپوز” نیز اشاره شد، استفاده از این محصول منحصر به نمای ساختمان نیست بلکه از آن در کفپوش باغچه ها و محوطه کنار استخر و پیاده رو ها نیز بهره برداری می شود.

پوشش بتن اکسپوز در کف

– به علاوه در صورتی که زیرزمین یا محل هایی از پروژه ساختمانی درگیر رطوبت بالاست، (مانند حمام و سرویس های بهداشتی) بهترین انتخاب برای پوشش آن سطوح، بتن اکسپوز می باشد.

– یکی دیگر از ویژگی های بتن اکسپوز که می توانید نمونه های آن را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده کنید، مقاومت آن در برابر حرارت و صوت می باشد که در واقع می توان به عنوان عایق حرارتی و حافظ انرژی ساختمان و همچنین عایق صدا روی آن حساب کرد.

برای انتخاب بتن اکسپوز مورد نیاز خود با مشاوران و کارشناسان محصولات هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *