ماهیت مواد و مصالح ساختمانی اصلی مهم در معماری مدرن است. خیلی از مصالح ساختمانی در گذشته کارکردهای دیگری داشته ولی با توجه به ویژگی های آن مواد امروزه توانسته اند کاربردهای تازه ای را به خود اختصاص دهند. بتن اکسپوز یکی از جاهایی است که ما می توانیم این قاعده را به صورت کاربردی و عملی مشاهده کنیم. و همانطور که در مقاله “بتن اکسپوز؛ نمایی منحصر به فرد” به طور تفصیلی توضیح دادیم بتن اکسپوز امروزه هواداران بسیاری را با توجه به زیبایی و مقاومت خود جذب کرده و معماران و مهندسان به سمت استفاده از بتن اکسپوز برای نمای بیرونی ساختمان و حتی دکوراسیون داخلی خانه گرایش پیدا کرده اند.

بتن اکسپوز نمای بیرونی

در گذشته بتن ها که در ساخت و ساز ساختمان ها به کار گرفته می شدند با مصالح دیگر ساختمانی پوشش داده می شدند تا به صورت چیز دیگری پدیدار شوند و به نظر آیند چرا که جلوه ظاهری بتن را برای نمای داخلی و حتی بیرونی ساختمان مناسب نمی دانستند. اما سازندگان و معماران امروزی ساختمان ها از بتن در جاهایی که مناسب است استفاده کرده و سپس آن را در نمای بیرونی به کار می برند و به چشم می آورند که به آن بتن اکسپوز می گویند. و با روی کار آمدن بتن اکسپوز در واقع جنبشی در راستای تجلیل از زیبایی، سادگی و یکنواختی بتن به عمل آمد.

دیوارهای پوشیده از بتن اکسپوز یک راه حل مدرن برای نما دادن به طراحی یکپارچه و پنلی دیوار است. همچنین به جای پنل های پیش ساخته می توان از بتن اکسپوز یکپارچه که روی لایه های مختلف سازه قابل اجراست، استفاده کرد. رنگ همگن بتن اکسپوز و ضخامت پایین آن که حدود 2 الی 3 میلی متر است، باعث می شود که نتیجه پایانی کار در مقابل تغییر رنگ یا رنگ رفتگی مقاوم باشد. بنابراین بتن اکسپوز دارای ثبات رنگ است. و با وجود درخشندگی ذاتی بتن اکسپوز حتی بر روی سطح، نگهداری از آن کاملا آسان و بی زحمت است.

خدمات اجرایی هنزا از این جهت به درد می خورد که به شما کمک می کند نه تنها بتن اکسپوز را درک کنید بلکه مشاهده کنید بتن اکسپوز قابلیت انعطاف پذیری و انطباق با سبک های زندگی و سلیقه های مختلف اجتناب ناپذیر را خواهد داشت. هنزا از یک تیم حرفه ای در طراحی و اجرای بتن اکسپوز بهره می برد که می تواند بتن اکسپوز را با تم خاص خانه و ساختمان شما و بر اساس آنچه دلخواه و مطلوب شماست، طراحی، رنگ و اجرا کند که نمای بتن اکسپوز خاص و مخصوص شما باشد.

یکی دیگر از مزیت های بتن اکسپوز این است که در صورت خرابی و یا ایجاد نقص در آن لازم نیست بخشی از آن را تخریب کرده و یا دور بریزید بلکه به راحتی می توان قسمت تخریب شده بتن اکسپوز را ترمیم و بازسازی نمود که البته چنانچه در نوشته “آیا بتن اکسپوز قابل ترمیم است؟” هم بیان شد این عمل باید از سو تیمی حرفه ای انجام پذیرد تا سطح نهایی به دست آمده پس از بازسازی سطحی یکدست و یکنواخت هم از لحاظ شکلی و هم از لحاظ رنگ باشد.

پنل های بتن اکسپوز هنزا

شرکت گام آبی فردا تولید کننده محصولات هنزا و مجری طرح های ساختمانی است و توانسته در زمینه تولید و اجرای محصولات ساختمانی نوین و با کیفیت پیشرو و پیش قدم باشد. از جمله اینکه پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز هنزا از جمله محصولتی است که به دلیل زیبایی و کیفیت مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان هاست. برای آشنایی با این محصول می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه کنید و برای اجرا و نصب پنل های بتن اکسپوز پیش ساخته هنزا با کارشناسان و مهندسان ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *