چه بخواهیم و چه نخواهیم، بتن اکسپوز امروزه به یکی از پرکاربردترین متریال های پوشش نماهای داخلی و بیرونی تبدیل شده است. نباید تصور کنید که از بتن تنها برای پوشش کف ساختمان ها یا سقف ها و یا برای ساخت شالوده و فندانسیون ساختمان ها و شهرها استفاده می شود، بلکه امروزه این محصول به ابعاد و جنبه های دیگر ساخت و ساز نیز وارد شده است. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از بتن اکسپوز در ساخت قفسه های کتابخانه. هم می تواند وزن سنگین کتاب ها را تحمل کند و هم یک جلوه شیک، مدرن و صنعتی به فضای محیطی که در آن واقع شده، می بخشد.
  2. استفاده از بتن اکسپوز در ساخت گلدان ها باعث آراستن خانه ها می شود.
  3. حتی به عنوان ساخت میز کار نیز می توان از این محصول استفاده کرد که به آن ها مبلمان بتنی گفته می شود.

موارد بالا به اضافه سایر مواردی که می توانید در مقاله “چگونه بتن اکسپوز به مفهوم نهایی سبک زندگی تبدیل شد؟” مطالعه نمایید نشان دهنده استقبال وسیعی است که از بتن اکسپوز در بخش های متنوع سازه ای به عمل می آید. اما جای این پرسش باقی است که چگونه بتن که یک متریال سخت و غیر قابل انعطافی به نظر می آمد وسال ها تنها در لایه های زیرین و درونی ساختمان ها به کار می رفت، امروزه تبدیل به متریالی شده است که در آپارتمان های لاکچری و شیک تا برج ها و غیره، همگی به فکر استفاده از آن افتاده اند؟

چرا استقبال از بتن اکسپوز رو به گسترش است؟

در پاسخ باید اشاره کرد که متریال های ساختمانی مانند فولاد و بتن تقویت شده، در ابتدا تنها با هدف حل مشکلات تکنیکی وارد فضای مهندسی شهری شدند و وظیفه آن ها افزایش ابعاد زیبایی شناختی سازه نبود. بنابراین آن ها را پوشش می دادند و تنها می خواستند که از فواید استحکام بخشی آن ها استفاده کنند. اما هنگامی که بتن به یک ترکیب منظمی دست یافت که بتواند یک بافت داخلی همگن را بروز دهد، پذیرفته شد که از آن می توان بدون هیچ پوشش و محافظی استفاده شود و این نحوه تولد بتن نما بود.

تغییرات بتن اکسپوز در طول زمان

البته بتن اکسپوز از اولین کاربردهایش تا آنچه امروزه به آن دست یافته، تغییرات زیادی کرده است که مدیون پیشرفت فناوری و همچنین اصلاحات معماری زیبایی شناختی بوده است. امروزه بتن نما بدون صرف زمان زیاد و همچنین بدون نیاز به هزینه های گزاف می تواند نمای یک ساختمان را پوشش دهد. به خصوص که یکی از کاربردهای ویژه این محصول استفاده از پنل های بتن اکسپوز پیش ساخته است که از قبل در کارخانه در ابعاد، طرح، بافت و رنگ متناسب آماده می شود و سپس به محل پروژه انتقال داده می شود.

تغییرات بتن اکسپوز در طول زمان

در این راستا مطالعه مقاله “بتن اکسپوز ؛ نمایی با ویژگی های مثبت” مفید خواهد بود. علاوه بر این شما می توانید برخی از نمونه های بتن اکسپوز را که در پروژه های داخلی توسط تیم هنزا طراحی و اجرا شده است را در صفحه بتن اکسپوز هنزا دنبال نمایید.

همچنین در صورت تمایل می توانید برای استفاده از این محصول با طراحان و مشاوران ما در هنزا تماس حاصل نمایید و محصول متناسب با سفارش خود را با ما در میان بگذارید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *