پنل های جی اف آر سی / جی آر سی انتخابی بی نظیر برای ساختمان های بسیار مرتفع هستند. به خصوص به دلیل مقاومتی که این محصول دارد، برای مناطقی که ظرفیت زلزله خیزی بیشتری دارند، می توان آن را مورد استفاده قرار داد. از بعد هنری نیز باید خاطرنشان کرد که این نوع از بتن الیافی این قابلیت را دارد که طرح های پیچیده و مشکل را بتوان با آن طراحی نمود و به این ترتیب انتخابی عالی برای معماران و طراحان نمای ساختمانی می باشد.

جی اف آر سی / جی آر سی محل تلاقی زیبایی و کارآیی

ساختار جی اف آر سی / جی آر سی

در مورد ساختار این محصول باید گفت که معمولا از یک کامپوزیت بتن فایبرگلاس با ضخامت یک اینچ حاصل شده است. که این کامپوزیت به صورت مکانیکی و به وسیله پنل های انعطاف پذیر فولادی به یک قالب محکم فولادی چسبیده اند. نحوه اتصال GFRC / GRC به دیوار نما البته می تواند شیوه های مختلفی داشته باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به صفحه “مراحل و متریال های مورد نیاز برای اجرای GFRC / FRC” مراجعه نمایید.

ویژگی های کلیدی این محصول

این متریال که از ترکیب فیبرهای شیشه ای بریده شده در ترکیب سیمان و آب و ریزدانه های حاصل می شود، دارای برخی خواص مهم است که باعث مرغوبیت و مطلوبیت این محصول شده است. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم نمود:

  1. این محصول در عین حال که از جهت زیبایی، استحکام و انعطاف پذیری در طراحی، بسیار فوق العاده است، اما از جهت اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است.
  2. یکی دیگر از مزایای این بتن الیافی آن است که به سادگی قابل نصب است. به دلیل آنکه معمولا از پنل های پیش ساخته استفاده می شود، علاوه بر سادگی، سرعت نصب آن نیز نسبت به دیگر متریال هایی که جهت پوشش نما به کار می روند، بالاتر است.
  3. یکی دیگر از مزایای مهم جی اف آر سی / جی آر سی بحث ایمنی و مقاومت آن در برابر آتش است. این محصول نه تنها قابلیت اشتعال ندارد بلکه مانعی در برابر گسترش آتش نیز می باشد و از جهت فاکتور مقاومت در برابر آتش سوزی و انتشار شعله، نمره بالایی را به خود اختصاص می دهد.
  4. نکته آخری که در رابطه با منفعت استفاده از این بتن تقویت شده توسط الیاف شیشه در این بخش قابل ذکر است، بهینه بودن آن از جهت مصرف انرژی است. دلیل این امر ان است که این محصول می تواند به عنوان یک عایق انرژی عمل کند و مانع هدر رفت گرمای داخل ساختمان در فصول سرد و همچنین ورود گرما در فصول گرم به داخل ساختمان، گردد. بنابراین به کاهش استفاده از وسایل تهویه و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.

ویژگی های کلیدی جی اف آر سی / جی آر سی

برای آن که نمونه هایی زیبا از به کار گیری این محصول در پروژه های داخلی کشور را مشاهده نمایید، می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید. برای سفارش این محصول نیز می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مشورت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *