با توجه به استقبال روزافزونی که از این سازه های ساخته شده از بتن صورت پذیرفته و کاربردهای مختلفی نیز از آن انتظار می رود (در مقاله “طراحی مبلمان بتنی به عنوان میز غذاخوری” یکی از موارد استفاده داخلی آن را مشاهده می نمایید)، بحث محافظت از زیبایی ظاهری آن ها اهمیتی ویژه پیدا می کند. در همین راستا در این نوشته مطالب زیر را مورد تحلیل قرار می دهیم:

  1. استفاده از سیلر برای آب بندی این محصول
  2. فواید آب بندی مبلمان بتنی
  3. اصول نگهداری از مبلمان بتنی در فضای باز

استفاده از سیلر برای آب بندی مبلمان بتنی

وقتی که از این محصول در فضای برون از خانه استفاده می شود، لازم است به این امر توجه کرد که در معرض باران و رطوبت قرار داشتن می تواند سبب نفوذ ذرات آب به داخل حفره های این سازه گردد. این مسئله می تواند موجب کاهش مقاومت این متریال گردد. برای آموزش چگونگی آب بندی این محصول می توانید به مقاله “چگونه می توان مبلمان بتنی گرانیتی بیرون از خانه را تمیز کرد؟” مراجعه نمایید.

مبلمان بتنی را چرا آب بندی کنیم؟

استفاده از سیلر اگر طبق آنچه در مقاله مربوطه ذکر شده، به درستی صورت پذیرد می تواند تا درصد قابل توجهی مانع نفوذ آب به درون لایه های این محصول شود.

فواید آب بندی مبلمان بتنی

همانطور که در بخش قبل گفته شد، استفاده از سیلر برای آن است که ذرات آب به داخل منفذهای سیمان به کار رفته در سزح این محصول ساختمانی بتنی نفوذ نکند. اما مضرات وقوع چنین اتفاقی چیست؟ در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

1.        ترک برداشتن مبلمان بتنی

2.       تراشیده شدن سطح محصول

3.      شکستن محصول

اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟ به دلیل آنکه نفوذ قطرات آب داخل منفذهای بتن سبب می شود که در فصول سرد، این قطرات یخ بزنند و برخلاف سایر مایعات، آب هنگام یخ زدن افزایش حجمی در حدود ده درصد دارد. بنابراین به دیواره های حفره ای که با آن در تماس است، فشار وارد می آورد. در صورتی که در آن نقاط ساختار بتن ضعیف باشد، باعث ترک برداشتن ساختار بتن می شود تا به این ترتیب حجم افزوده شده قطره منجمد شده درون مبلمان بتنی جا بگیرد.

اصول نگهداری از مبلمان بتنی در فضای باز

همانطور که مشاهده کردید، استفاده از این محصول در فضای باز نیاز به نکات مراقبتی زیادی ندارد و به سادگی شما می توانید از چنین محصولی در پاسیو، فضای اطراف استخر و دیگر فضاهای باز استفاده نمایید. نکاتی که در این رابطه باید به آن توجه کرد عبارتند از:

فواید آب بندی مبلمان بتنی

1.        استفاده از سیلر مناسب جهت آب بندی محصول

2.       پاک کردن به موقع لکه هایی که بر روی آن قرار می گیرند.

3.      تمیز کردن سطح نسبت به گرد و خاک محیط

رعایت موارد بالا سبب می شود که شما بتوانید از مبلمان بتنی خود برای طولانی مدت استفاده نمایید. همانطورکه در صفحه مبلمان بتنی هنزا برترین نمونه های تولیدی این محصول قابل مشاهده است، شما نیز می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طریق مشورت با طراحان و مشاوران ما در هنزا آن را دریافت نمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *