در نوشته “روش قالب گیری و اسپری در ساخت جی اف آر سی / جی آر سی” درباره راه های مختلفی که برای ترکیب الیاف شیشه با بتن مسلح به این الیاف وجود دارد، سخن گفتیم. اما در این نوشته قصد داریم به این مطلب بپردازیم که انواع GFRC / GRC که برای تزئین در بخش های مختلف ساختمان به کار می روند دارای چند لایه هستند. این مقاله شامل دو بخش زیر می باشد:

  1. انواع لایه های جی اف آر سی / جی آر سی دکوراتیو
  2. ویژگی های لایه سطحی GFRC / GRC

انواع لایه های جی اف آر سی / جی آر سی دکوراتیو

بیشتر قطعات GFRC / GRC تزئینی و دکوری با استفاده از دو لایه رویی ساخته می شوند. از جمله این موارد می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

جی اف آر سی / جی آر سی دکوراتیو چند لایه است؟

1.        میز کانتر ساخته شده با GFRC / GRC

2.       محیط اطراف اجاق ها ساخته شده با این بتن الیافی

این دو لایه شامل یک لایه رویی می شود که نقش دکوراتیو دارد و نازک تر است و یک لایه زیرین که ضخیم تر است و شامل الیاف شیشه می شود. برای آشنایی بیشتر با ساختار این محصول دکوراتیو می توانید به مقاله “چگونه می توانی میز کانتر جی اف آر سی / جی آر سی بسازیم؟” نیز مراجعه نمایید.

ویژگی های لایه سطحی جی اف آر سی / جی آر سی

در ادامه به سه نکته درباره لایه رویی این محصول می پردازیم:

1.        لایه سطحی به صورت معمول توسط قیف های پاششی که در تصویر مشاهده می نمایید بر روی قالب ها اسپری می شوند. به وسیله این روش می توانیم لایه ای با ضخامت 1.8 الی 3.1 اینچ بر روی بتن GFRC / FRC ایجاد نماییم. با مراجعه به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا می توانید برخی از کارهای انجام شده و ارائه شده توسط این روش را ببینید.ویژگی های لایه سطحی جی اف آر سی / جی آر سی

2.       برای هر فوت مربع از میز کانتر به حدود دو پوند مخلوط بتن برای ایجاد لایه سطحی نیاز داریم. به این ترتیب شما قادر خواهید بود که به وسیله یک دستگاه قیف پاششی مخلوط بتن کافی را برای پوشش 200 فوت مربع میز کانتر فراهم نمایید. بنابراین بزرگترین میزهای کانتر نیز توسط یک دستگاه قیف پاششی قابل انجام است و این امر به یکنواختی و سرعت بالای اجرا و همچنین ثبات رنگ محصول کمک می کند.

3.      مدت زمانی که لازم است تا سطح مرطوب ایجاد شده در لایه رویی جی اف آر سی / جی آر سی خشک شود، حدود نیم الی یک ساعت است. پس از آن سطح رویی خشک شده و می توان از محصول استفاده نمود.

به دلیل آنکه استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی در موارد ذکر شده جنبه تزئینی دارد، بافت و رنگ ایجاد شده از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا در انتخاب رنگ، طرح و بافت دلخواه برای سازه جی اف آر سی / جی آر سی خود مشارکت نمایید. به این ترتیب محصولی متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود را دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *