از آنجا که بتن نما بر خلاف کاربرد سنتی آن، در معرض دید قرار می گیرد و پوششی بر روی آن واقع نمی شود، بعد زیبایی شناختی در برابر استحکام و مقاومت آن، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. به همین جهت، همانطور که در نوشته “حفاظت از رنگ پریدگی در بتن اکسپوز” نیز بیان شد، لازم است هم در مرحله ساخت و هم در مرحله پس از نصب مراقبت های لازم برای حفظ کیفیت سطحی بافت و رنگ این محصول انجام پذیرد. در این نوشته در راستای حفظ زیبایی بتن نما مباحث زیر را بررسی می کنیم:

  1. تاثیر آلودگی های محیطی بر روی بتن نما
  2. محافظت بتن اکسپوز در برابر باران اسیدی

تاثیر آلودگی های محیطی بر روی بتن اکسپوز

پیامدهایی که ممکن است باران های اسیدی بر روی سطوح بتن نمای ساختمان شما داشته باشد، لازم است از همان ابتدای مرحله طراحی در نظر گرفته شوند تا بعدا با مشکلی مواجه نشویم. مواردی که می توانند باعث تخریب رنگ یا ایجاد لکه بر روی سطوح پنل های بتن اکسپوز می شود، شامل موارد زیر می باشد:

1.        آلودگی های موجود در محیط

2.       تخلیه آب باران از محدوده های اطراف ساختمان

مراقبت از بتن اکسپوز در برابر آلودگی محیطی

این موارد می تواند لکه هایی بر روی پنل های بتن نما ایجاد نماید که به سادگی قابل رفع نباشند. به این ترتیب کیفیت کل محصول افت خواهد کرد. برای آشنایی با روش های پیشگیری از چنین عواقبی می توانید به مقاله “تاثیر آلودگی های محیطی بر روی متریال بتن اکسپوز” مراجعه نمایید.

محافظت بتن اکسپوز در برابر باران اسیدی

برای آنکه نمای شما در برابر باران های آلوده، آسیب نپذیرند، بهتر است از سیمان های دارای آلومینات کلسیم استفاده شود که دارای مقاومت بیشتری هستند. یکی دیگر از راه حل ها استفاده از پوشش متیل متاکریلات است که این پوشش دارای مقاومت نسبی خوبی در مقابل اسید است و می تواند از بتن اکسپوز در برابر این نوع باران ها مراقبت کند.

در انتها پیشنهاد می کنیم که برای مشاهده انواع طرح های این محصول و پروژه های اجرایی به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و در صورت تمایل جهت استفاده از این محصول سفارش خود را با مشاوران و مطراحان ما در هنزا در میان بگذارید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *