[box] زیبایی بصری از جمله ویژگی های مبلمان بتنی است که می تواند مناسب با هر محیطی و در هماهنگی با سایر عناصر موجود در فضا انطباق کامل فراهم آورد. به عنوان مثال می توان برای فضای سبز از مبلمان بتنی با طرح و رنگ چوب استفاده کرد که تناسب ویژه ای با محیط برقرار کند.[/box]

آدمی همواره به دنبال ساخت و بهره مندی از وسایل و تجهیزاتی است که بتواند آسایش و رفاه بیشتری را برایش به همراه داشته باشد. از جمله به این منظور مبلمان را به وجود آورده که برای نشستن و استفاده می تواند بسیار کمک کننده باشد. اما اخیرا مبلمان بتنی توانسته به عنوان یکی از متریال های سازنده این محصول جای خود را در میان گونه های مختلف آن باز کند.

کارکردهای گسترده مبلمان بتنی

این محصول را در هر موقعیتی می توان به کار برد. به عنوان مثال:

دلیل استقبال گسترده از مبلمان بتنی چیست؟

  1. شما می توانید در خانه خود به عنوان میز پذیرایی یا صندلی و یا حتی جزیره آشپزخانه و دیگر سازه ها از مبلمان بتنی بهره ببرید.
  2. استفاده در اماکن تجاری و اداری که هم به عنوان وسایلی جهت استفاده افراد به کار می رود و هم اینکه زیبایی بخش به محیط است.
  3. استفاده از فضاهای عمومی شهری که می تواند با طراحی های خارق العاده همراه شود و همانطور که در نوشته “مبلمان بتنی چه ارتباطی با صنعت گردشگری دارد؟” نیز عنوان شد به عنوان یک جاذبه توریستی در برخی جاها مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. یکی دیگر از کارکردهای این محصول استفاده به عنوان نیمکت، آلاچیقريال باربکیو، میز بازی و غیره در پارک ها، باغ ها، پارک جنگلی ها و محیط های تفریحی و فضای سبز می باشد که در مقاله “استفاده از مبلمان بتنی در فضای سبز” بیشتر به آن پرداخته ایم.

علل توسعه کاربرد مبلمان بتنی

اما همانطور که در تیتر آمده در این نوشته قصد داریم در باره این مطلب صحبت کنیم که چه چیزی باعث این توسعه در کاربرد برای مبلمان بتنی شده است. در ادامه به برخی از مهم ترین عوامل اشاره خواهیم نمود: البته می توانید برای کسب اطلاعات جامع تر ومفصل تر به مقاله “15 دلیل برای عالی بودن مبلمان بتنی” نیز مراجعه نمایید.

کارکردهای گسترده مبلمان بتنی

  1. زیبایی بصری که می تواند مناسب با هر محیطی و در هماهنگی با سایر عناصر موجود در فضا انطباق کامل فراهم آورد. به عنوان مثال می توان برای فضای سبز از مبلمان بتنی با طرح و رنگ چوب استفاده کرد که تناسب ویژه ای با محیط برقرار کند.
  2. استفاده از مبلمان بتنی به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن مواد اولیه سازنده آن، از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر انواع مبلمان مقرون به صرفه تر است و به همین دلیل می توان آن را در تعداد بسیار زیادی تولید نمود.
  3. قدرت و ماندگاری بالایی که مبلمان بتنی از خود نشان می دهد ما را نسبت به هزینه های لازم جهت تعمیر و نگهداری بی نیاز می کند. برخی از متریال ها به خصوص در فضای باز و استفاده عمومی نیازمند آن هستند که به طور مرتب مورد نگهداری و بازرسی قرار گرفته و نواقص آن ها تعمیر شود ولی با توجه به محکم و مقاوم بودن بتن ما نسبت به این امر خیالمان آسوده است.
  4. یکی دیگر از نکات مهم آن است که مبلمان بتنی فقط دارای جنبه های مقاومتی یا زیبایی شناختی نیست بلکه افرادی که تجربه استفاده از آن را دارند و بر روی آن نشسته اند تصدیق می کنند که این محصول کاملا راحت و مناسب برای بدن انسان قابل طراحی است. به گونه ای که بر خلاف تصور اولیه با نشستن بر روی مبلمان بتنی احساس راحتی و آرامش از خستگی را تجربه خواهید نمود.

در این قسمت تمرکز ما بیشتر بر روی یک قسم از کاربرد مبلمان بتنی بود یعنی استفاده از آن به عنوان صندلی یا نیمکت و در فضاهای عمومی و فضای سبز و غیره. اما همانطور که در نوشته های دیگری در این زمینه اشاره کرده ایم، استفاده از این محصول تنها مربوط به این کاربرد نیست و ظرفیت های وسیعی برای تنوع کارکرد در این متریال وجود دارد.

علل توسعه کاربرد مبلمان بتنی

سایر استفاده هایی که از مبلمان بتنی ممکن است

برای این منظور می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. استفاده از مبلمان بتنی به عنوان مبلمان داخلی خانه. لازم است که این ایده را کنار بگذاریم که حتما مبلمان داخلی خانه باید از جنس چوب باشد. بلکه نوآوری در طراحی و خلاقیت می تواند شما را با دریچه های جدیدی آشنا کند.
  2. استفاده به عنوان میز آشپزخانه و میز پذیرایی که بسیاری از نمونه های زیبای آن را می توانید در صفحه مبلمان بتنی هنزا مشاده نمایید.
  3. استفاده به عنوان گلدان یا سطل زباله. به خصوص برای مبلمان شهری این کاربرد بیشتر مورد توجه قرار دارد. شاید در شهر شما نیز استفاده از این محصول به عنوان گلدان های شهری و یا شطل های زباله رایج شده باشد و شما بتوانید با نگاهی با دقت آن ها را در اطراف خود مشاهده نمایید.
  4. سازه های داخل خانه مانند میز آرایش و سینک دستشویی و غیره نیز می تواند با استفاده از این محصول ساخته شود که نمونه ای از آن را می توانید در تصویر فوق مشاهده کنید و تلفیق زیبایی و قدرت را همزمان شاهد باشید.

در آخر به شما پیشنهاد می شود که از قابلیت های مبلمان بتنی غافل نباشید و در صورتی که قصد استفاده از این محصول بی نظیر را دارید حتما با مشاوران ما در هنزا مشورت نمایید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با متخصصان هنزا[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *